James Brown

107318-193
Han var inte min STORA favorit, ej heller den jag lyssnat MEST på, men Hans musik har alltid fyllt mig med GLÄDJE och ENERGI!

Det är till Hans toner som DAMMSUGAREN får lite extra fart....Det är till Hans musik (och skrik) som BILEN accelererar lite snabbare....Det är till Hans musik man DANSAR allra bäst till klockan två på natten...

Han har alltid förmedlat LIV, ENERGI och RÖTTER med sin musik! Karismatiskt sprakande gav Han ljud till toner man knappt trodde fanns...Från djupet av sitt hjärta.

Och nu är "The Number One Funk Soul Brother" död....Och Världen KÄNNS lite tråkigare och fattigare utan Hans existens....Lite mer tomt, lite mer tyst...

Men om det nu FINNS en HIMMEL (och det tror jag det gör!), så är jag ÖVERTYGAD om att Han fortsätter sitt "rockande" där uppe....Och även här hemma hos MIG lär Hans musik fortsätta ljuda!

Trolda - Sister of Soul!

Kommentarer
Postat av: ROOMSERVICE

Han blev 73 man får hoppas att han fyllde åren med glädje :)

Postat av: Cadial

Jag undrade: vem fan var han, kan inte namnet pa en enda lat, men som pastor i BLUESBROTHERS har han val gatt lite till historien...

2006-12-28 @ 11:40:43
Postat av: Trolda

Han fyllde säkert sina år med glädje...Han GAV iallafall mycket glädje.

Och man MÅSTE väl känna till Mr Soul-himself....!???Annars har du MISSAT nå´t!

Trolda - med glädje o soul!

2006-12-28 @ 19:09:16
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback