Julfunderingar

107318-192
"Har jag närt en KOMMUNIST vid mitt bröst!???"

Uttalandet görs av allas vår HJÄLTE Karl-Bertil Jonsson´s tjocke och rike far, när han inser att sonen i fråga har dedikerat redan rikas julklappar till FATTIGA.

Och det handlar förstås om Tage Danielssons fantastiska historia "Sagan om Karl-Bertil Jonsson´s julafton", tecknad av Per Åhlin. Vi har väl alla sett den ett antal gånger och får oss säkert  en och annan tankeställare så här i JULTIDER!

Att TA från DE RIKA och GE till DE FATTIGA. Att förmedla HJÄRTLIGHET, KÄRLEK och OMTANKE.
Att GLÄDJA, att GE, att BRY SIG OM!

Behöver man vara KOMMUNIST för det.....!??

Jag skänker en tanke till Världens alla fattiga. Till alla ensamma stackare som varken har familj eller vänner att gå till. Till alla de som har det svårt denna Julaftons kväll.

Själv har jag tillbringat julafton tillsammans med nära och kära. Med mat i överflöd, och med julklappar. Fridfullt, kärleksfullt och familjärt. PRECIS så som man önskar att ALLA kunde ha det.....(JÄMT!)

Jag hoppas på bot och bättring i en svår Värld! Jag hoppas på mer Kärlek och på mer Omsorg, jag hoppas på MER för ALLA! Jag hoppas på en FÖRÄNDRINGENS VÄRLD!

Och jag hoppas på FLER Karl-Bertil´s! (Och kanske då även på fler Kommunister!?!)

Trolda - Communist!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag såg på 4:an imorse det där programmet med Tilde, och då hade de ett reoprtage om någon slags förening eller samling människor som arbetar frivilligt och får ihop till sponsorer för att ge ensamma människor en trevlig jul.
Det är vekligen en tankeställare...
Det finns ju faktiskt dom som inte har någon alls runt jul, då är det ju verkligen som värst att behöva vara ensam...

Postat av: thomas

TACK FÖR DIN JULHÄLSNING OCH ÅTERGÄLDADE JUL- OCH NYÅRSHÄLSNINGAR HÄRMED FRÅN EN LITEN SKÅNSK BY INBÄDDAD I DIMMA OCH JULAFTONSLÄTTJA!
Kram Trolda, en varm sådan, med tacksamhet för årets alla ord och gärningar från Thomas

2006-12-24 @ 22:40:17
Postat av: Inga M

Nej, man behöver inte vara kommunist för att känna med dem som har det svårt eller för att tänka rättvist. Sådana goda tankar är nog inte förbehållna människor av en viss partifärg, lika lite som den svenska flaggan hör till högerextremisterna.

Vi som gillar Kurt-Bertil får fortsätta med det!

God fortsättning på en fin jul önskar jag Dig!

2006-12-25 @ 09:52:39
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Cadial

Jag visste inte att kommunister firar jul, men en bra sak hann jag lasa idag: Kofi Annan avgar antligen och ersatts av en sydkorean. Spelar ingenstorre politisk roll, men jag var sa trott pa Annans antisemitiska asikter och hans allmanna gnallande. Forutom det sa tanker jag mer an vanligt pa alla djur som maste satta livet till for att tillfredsstalla alla frossare runt julbordet.

2006-12-25 @ 13:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback