Julkort

107318-190
Varje år är det likadant.....Man erhåller JULKORT från personer man HELT GLÖMT BORT (eller STRUNTAT i......!) att skicka till!

En lite genant och pinsam känsla infinner sig, och man ångrar djupt sitt tilltag.....Eller iallafall bristen av det.

Och då FINNS det alternativ!

Antingen negligerar man det hela HELT, och lär således förhoppningsvis inte emottaga fler julkort från vederbörande. Aldrig någonsin.

Eller så skyndar man ner till närmaste postkontor och hoppas att den returnerade julkortshälsningen FÅR "bäst-före-datum", i detta fall FÖRE julafton.....("Jag skickade alla mina julkort för LÄNGESEDAN, men det är klart, posten HAR ju så mycket att göra....")

Att RIKTIGT krypa med svansen mellan benen tycker jag alternativet "Nyårskortet" är....."Gott Nytt År", julhälsningen föll visst bort någonstans på vägen....:)

Man kan också göra som så att man faktiskt RINGER till personerna i fråga! Oftast handlar det ju dock om människor man har föga intresse till, eftersom man nu helt GLÖMT dem!, och risker med samtalen finns....Det kan bli stelt, genant och MYCKET ordfattigt.......(Bättre att låta bli...)

Sedan finns det ju också den kära MAILEN, räddaren i nöden! Det ÄR ju dessvärre inte alla som HAR denna uppfinning tillgänglig.

Dags dato är det TRE obesvarade julkort jag håller i min hand. Det dåliga samvetet skyller både på MILJÖHOTET (spara, spara, spara...) och hårt arbete inom Floristyrket!

Kanske ringer jag, eller kanske BLIR det det RIKTIGT dåliga alternativet "Nyårskortet".....Jag lär DEFINITIVT inte åka två mil extra till närmaste postkontor iallafall....Och mail HAR dessa julkortsavsändare icke!

Eller så "SKITER" jag helt enkelt i dem......Det BLIR jul ändå!

Trolda - with ChristmasCards!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jaa men tänk själv, jag har skickat ut över 30 stycken julkort och vi har väl fått typ 18 stycken själva. Man tar ju inte illa upp, i alla fall inte jag. Känner mej mest nöjd att jag har skickat till alla =)
Men just nu är det ganska kört om man ill ha ut ett kort innan julafton, kanske ett ha-trevliga-mellandagar-kort =D
Nu har ju inte jag jobbat i affären på två år, och jag känner igen mej att det är så vansinnigt mycket att göra under julveckan! Vi jobbade dag och natt i en vecka innan jul. Kroppen fungerar på ren vilja och man går som en levande zombie!
Hoppas du får lugna dagar EFTER jul i alla fall!! =D
God jul!

Postat av: Inga M

Detta med julkort kan bli pinsamt på flera sätt. Vi brukar göra egna o skicka ut. Förra året trodde vi att vi gjort ett riktigt trevligt kort som skickades till många. Men det visade sig vid närmare betraktande vara en rejäl fräckis ! (Syns i min blogg på december förra året). Så nu vågar vi inte det mera. Vi skickar i alla fall 30-40 julkort varje år och får något färre. Men nästa år blir det bara via mail har vi sagt.

2006-12-23 @ 05:05:06
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Fialotta

Vill passa på att önska dig en riktigt God Jul! Kram från norr

2006-12-23 @ 08:55:09
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: cleo

Jag hoppas Du får en underbar och lugn jul och ett riktigt kul nytt år! Julkramar från Pethra

2006-12-23 @ 13:53:58
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Maria; Ja, det ÄR verkligen långa och många tröttsamma timmar i blomsteraffärerna före jul....Men NU är jag LEEEEEDIG!!!! Jag önskar dig en riktigt GOD JUL!

Inga; Jag var ju tvungen att kika på ditt nämnda julkort, och jag måste ju säga att jag förstår insinueringarna....=)God Jul till dig!

Trolda - med julkort OCH nyårskort!

Fialotta; En riktigt God Jul till dig uppe i det sköna Nord också, tack!

Trolda - mer i syd!

Cleo; tack skall du ha, detsamma önskar jag dig!Ta hand om dig nu, och vila lite o MYS!

Trolda - med mysjulskänslor!

2006-12-23 @ 16:32:19
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Cadial

Trakigt att du inte uppskattar nyarskort! For oss som overhuvudtaget inte firar jul ( av religiosa, politiska eller andra skal), sa blir nyarskortet en mojlighet att overhuvudtaget skicka en festhalsning till de vanner och bekanta som klassar sig som kristna. Eftersom ett chanukakort eller en ramadanhalsning skulle te sig lite bortkommen, sa ar det just det bank-affars-modernavarlden-halsningen som alla kan acceptera oavsett religiosa eller politiska overtygelser. FO, med Internet har i mitt fall snigelposten forlorat rejalt, bade in- och utgaende. Gott nytt ar!

2006-12-25 @ 13:12:25
Postat av: Trolda

Ja, nu menar jag ju inte att JAG inte tycker om att få Nyårskort! Men det är lite snopet att skicka till andra som skickat MIG julkort...Själv är jag glad för alla kort jag får!Så Gott Nytt År på dig Cadial!

Trolda - med hälsning!

2006-12-30 @ 18:26:47
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback