Julpyssel

107318-185
Eftersom jag redan ÄR stolt innehavare av sisådär fyrtiosjutusen JULKULOR fanns det sannerligen inget DIREKT behov av att fylla på med fler......

MEN under mitt "snabb-besök" på IKEA i helgen kunde jag ICKE motstå frestelsen...

Men med tanke på granens REDAN  NU dignande börda av krimskrams och kulor, beslöt jag mig således för att ansluta mig till "den TRENDIGA skaran"....=) Och pynta med kulor PÅ FAT!!!

Eftersom jag dessutom är FLORIST fick jag ju också lust till att "peta i" lite annat...(Vi får gärna det...vi florister....=)) Min älskade MOSSA är på plats naturligtvis! Den samsas med kanelstänger, nyskuren LIME (doftar FRÄSCHT!) och en Echeveriaväxt. Ett par murgrönarankor fyller ut och fixar lite spänning i arrangemanget. Frostad plumosa tar upp Echeverians färg....

SNYGGT, ENKELT och DEKORATIVT om jag får säga det själv.....(Och det får jag ju....=))!

Trolda - with Decoration!

Kommentarer
Postat av: Eivor Andersson

Hej,
I Danmark är det väldigt vanligt att man lägger de finaste kulorna på en bricka och ställer på bordet.
Jag såg samma på Marsvinsholms slotts julmarknad i Skåne förra året.
Så jag brukar göra detsamma och lägger dem på en förgylld bricka och ställer på bordet (samma som Ditt svarta :) )
Ha en riktigt God Jul - Eivor

2006-12-19 @ 14:53:51
Postat av: Fialotta

Nämen snälla söta du vad vackert de där var!!!!!! Känner du för att skicka iväg det så får du min adress direkt! =) Duktiga du.

Postat av: Frida

Ah och jag som precis skrivit om hur man kananvända dem. Tankeöverföring. Det där var verkligen jättesnyggt!

2006-12-19 @ 23:18:22
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Maria

Det blev jättesnyggt, you goood goood florist! =D Jag har inhandlat likadana julprydnader på IKEA, fast det röda setet då =)
Det är helt sjukt va fin din mossa är! Har nog aldrig sett sådan mossa! So fluffy.
Echeveria är ju en favorit också, så fin när den blommar =)
God natt på dej!

2006-12-20 @ 00:05:50
URL: http://www.emen.blogg.se
Postat av: Trolda

Eivor; lite gladare nu...!? Härligt! GOD JUL till dig också, och lycka till med "nikotinbefrielsen"!

Fialotta; Tack kära du! Jadå, ge mig bara adressen så kommer den direkt...=)

Frida; tack! var inne o kikade på dina andra "julkultips", riktigt fint!

Maria;tack - du kan ju du också! Det är KUDDMOSSA som "fluffar" så..Och jag köpte det röda OCKSÅ...Så nu har jag kulor i överflöd...=)God morgon på dig!

Trolda - tack!

2006-12-20 @ 09:04:33
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Ljuvligt hemma

Vilket superfint blomsterarrangemang! Tänk om man fick vara så duktig :)

2006-12-20 @ 10:08:41
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback