Min allra bästa Arbetskamrat!

107318-165
Det är alltid tråkigt när någon på ens arbetsplats skall sluta. EXTRA tråkigt blir det när personen i fråga är ens allra, allra, ALLRA bästa Arbetskamrat! För det ÄR han, utan tvivel!

Det är inte ofta man möter människor som man vet kommer att vara en Vän för livet....(Speciellt inte på jobbet...) Där allting stämmer, och man känner gemenskap och tilltro till varandra. Man kan prata om allt mellan himmel och jord, skratta ihop, sura ihop och bara konstatera att man "tycker om"!

Precis så har det varit med min käre Arbetskamrat. Snällare, góare människa får man sannerligen leta efter! Han ställer alltid upp och hjälper till. Fixar och donar, och är en oerhörd tillgång på jobbet!

Och det är med honom jag kan dryfta mina små vardagsbekymmer, mitt Samboliv och andra trivialiteter.

Det är således med STOR sorg och saknad jag ser honom gå.....Fy, fy och FY vad trist det känns! Aaaaaarrrggghh!!!

Naturligtvis är jag GLAD för hans skull! Han får ett mer välbetalt jobb, bättre arbetstider och närmare till sin Käresta! Men för egen del känns det "skit"!

Vi har lovat varandra att vi skall fortsätta hålla kontakten, och jag hoppas verkligen det blir verklighet!

För FY vad jag kommer att sakna honom!

Trolda - with lack!

Kommentarer
Postat av: Fialotta

De är så härligt med sådan vänskap! Hoppas ni har kvar den trots att han lämnar jobbet.

Postat av: camilla

härligt när man möter en själsfrände..många tårar när man skiljs åt...men inte för evigt..bara under arbetstid...

2006-12-07 @ 21:16:58
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: Tromsø-Jon

Jeg føler med deg. Det er virkelig synd at din beste arbeidskollega slutter. Han har representert en trygghet for deg, en ufarlig trygghet, en du har kunnet snakke om alt med. Nå forsvinner han. Fra din jobb. Men ikke fra ditt liv. Få hans mobnr og e-mailadresse. Da mister du han ikke helt.

Du Trolda, er du søster til Ronja Røverdatter? Fy flate hvor rampete du ser ut på bildet. Røde kinn, rampete øyer. En ekte røverjente ser du ut som. Det er VELDIG sjarmerende...

2006-12-07 @ 21:52:56
Postat av: cleo

Vad tråkigt. Avsked är alltid trist. Hoppas Du trivs med eventuell ny arbetskamrat.

2006-12-07 @ 22:23:28
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack och lov fö internet då, det är ju lättare att hålla kontakten! Det är typiskt att det alltid är dom bra som går!
=)

2006-12-07 @ 23:40:35
URL: http://www.emen.blogg.se
Postat av: Cadial

Annu en reflexion over svenskheten: varfor traffas de bara pa jobbet? Ar det for att de arbetar for mycket och inte har tid att umgas pa fritiden, eller for att varmen inte stracker sig langre an ryggsvetten vid arbetet?

2006-12-08 @ 12:41:58
Postat av: Trolda

Ja, jag är övertygad om att vi håller kontakten även fortsättningsvis, det MÅSTE vi bara göra! Och ÄKTA vänskap håller ju i vått och torrt, både på jobb och fritid....

Trolda - med Vänner..=)

2006-12-08 @ 19:20:08
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Janne Pettersson

Vårda vänskapen, Trolda! Jag har aldrig förstått folk som nedvärderar vänskapen mellan arbetskamrater. I jobbet har jag mött flera av mina närmaste vänner.

2006-12-09 @ 08:59:03
URL: http://jannepettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback