Rymdprat

107318-180
Visst var det MYSIGT att se och höra allas vår Christer Fuglesang DIREKT från RYMDEN igår!!!

Han såg så GLAD och LYCKLIG ut!

Det måste vara en alldeles oerhört fascinerande känsla att rotera runt där uppe....Helt tyngdlös, helt befriad från komplikationer såsom "vilken sida skall jag sova på...." Det är bara att surra fast sig och "tryna in"! (Däremot skulle jag med fasa inta toaletten......Huuuu, VAR skall det hamna...)

Och så satte han ju VÄRLDSREKORD....Med sin kära "leksak".....Det är inte för inte man är stolt över att vara SVENSK!

Fascinerande är också hur helt plötsligt stora delar av Nationen får en känsla av ENIGHET och SAMVARO! Och det tycker jag är härligt att vara med om. Det pratas och diskuteras, det engageras i form av "rymdutställningar" och specialföreläsningar.....Från "liten till stor". Och till och med KRONPRINSESSAN var ju med och ställde frågor!

Sådana saker som ENIGHET och GEMENSKAP lyfter absolut MIG! Det ger mig hopp och tro på mänskligheten och vårt vara. Det visar att vi trots allt elände i världen kan komma oss samman och dela saker. Uppleva saker, göra saker.

Det är faktiskt nästan så upplyftande så jag svävar mot rymden.....=)

Trolda - in Space!

Kommentarer
Postat av: Maria

Va störd man måste vara sen när man kommer tillbaka till jorden! Musklerna lär ju vra helt förtvinade och säkert folkskygg!
Mmm.. hade gärna varit tyngdlös....

Postat av: Inga M

Haha, det är kanske tur att de inte berättar om allt som händer där ute i rymden!

2006-12-17 @ 09:17:09
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Cadial

Enighet...samvaro...Gemenskap...Bara for svenskar?
Visst ar val steget ganska stort fran att kanna gemenskap med svenska skinkatare till att plotsligt omfatta hela manskligheten? Ar det inte sa att just den svenska flaggan och kronprinsessan bidrar till att vi totalt skiter i hur manga som svalter ihjal i Afrika? Om granserna togs bort, om vi blev ett enda land och folk, skulle vi kanske bry oss mer da?

2006-12-17 @ 14:01:29
Postat av: Trolda

Enighet för ALLA naturligtvis! Och rymden tillhör ju som bekant ALLA! Och en START är väl definitivt att tycka om dem i sin närhet!?!Och om du inte känner TILL det så är just KRONPRINSESSAN djupt engagerad i hjälpverksamheter av olika de slag! Hon är ett föredöme för Sverige och Världen! Kanske du själv skulle behöva bry dig lite mer om folk i din närhet, för att därmed utvidga dina vyer och känslor till något större...Egoism leder endast till fördärv i det långa loppet!

Trolda - för Enighet utan Egoism!

2006-12-17 @ 15:27:04
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Cadial

Den som jag impas just nu over ar Bill Gates, som skickar mycket mer stalar till behovande an alla svenskar gor tillsammans. Monarkin borde ha avskaffats for lange sedan, den parasiterar pa skattebetalarna. Inaveln inom adel och kungahus over hela Europa producerar de halvidioter som kallas kungar och prinsessor.
Folk i "min narhet" ar inte varda ett rott ore mer an de som bor langt bort. Varje manniska bor bedomas efter sina egenskaper, inte efter patvingat slaktskap eller andra sociala band.

2006-12-20 @ 13:20:50
Postat av: Trolda

Det finns fler än Kungahuset som parasiterar på skattebetalarna mig veterligen...Och vem om inte Mr Gates har väl råd till det!?Men jag håller med..en fin sak han gör! Själv bedömer jag OCKSÅ folk i min närhet på grund av deras egenskaper...Oavsett tillhörighet.

Trolda - skattebetalare!

2006-12-20 @ 14:11:56
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback