Status....

Det är med STOR förvåning jag konstaterar att jag, kanske för allra första gången i mitt 38-åriga liv, kan ta plats på en så kallad "innelista" där ämnet är "STATUS" !!

Enligt en lista publicerad i Aftonbladet är du "inne" och har "status" i dags dato om du anser dig vara / ha...:

ALLMÄNBILDAD....Det tycker vi väl lite var till mans att vi är....=)
DUKTIG FÖRÄLDER......Jag har aldrig hört mina Ankor klaga....
HAR EN IHOPARBETAD FÖRMÖGENHET......Hmmm, ja allt är ju relativt....(och man kan väl vara rik på annat än PENGAR!?!)
DUKTIG PÅ SITT ARBETE....Och det tror jag faktiskt att jag är...=)
SPRÅKKUNNIG.....Yep!
STÖDJER VÄLGÖRENHET....Så sent som IGÅR gav jag en hundring till "Rädda Barnen"....
HAR MÅNGA VÄNNER.......Yep!
BO I STOR VILLA ELLER LÄGENHET....Särskilt STORT bor jag kanske nu inte..Men jag säger bara "läget....VILKET läge...." =)
HA EN HELT EGEN STIL....Och det är väl förhoppningsvis på grund av det jag aldrig tidigare har platsat på en sådan här lista.....

HELT UTE  och TOTALT STATUSBEFRIAD är du om...

DU KÄNNER HORACE ENGDAHL.......ÄNTLIGEN ett namn jag aldrig HÖRT TALAS om.....
KAN SPELA TENNIS......ALLDELES för jobbigt...
HAR EN FULLBOKAD ALMANACKA......Det FINNS luckor i min...
SPELAR POKER......Det tycker jag Mr Bond sköter alldeles UTMÄRKT i sin senaste film.....
HAR ETT INTENSIVT UTELIV.......Och då syftar de nog INTE på skogen, som ju är MIN domän....
ÄR DISKJOCKEY........Som bekant sjunger jag hellre MED....
SINGEL MED LÖSAKTIGT LEVERNE.....Och där konstaterar jag iallafall att jag är SAMBO....=)
HAR GÅTT PÅ FRISKOLA........Arbetarbarn som jag är fanns det inte möjlighet till sådana "extravaganser"..
HAR STÄDHJÄLP......Räknas Sambon!??
INNEHAVARE AV PÄLSKAPPA......Alldeles för dyrt, och vad skulle mina DJUR säga!??
HAR EN MINST 15 ÅR YNGRE PARTNER......Min Sambo är 1,5 månader YNGRE, så DET räknas väl knappast....

Jag konstaterar således att jag är "HELT RÄTT" !!! Som vanligt....=)

Trolda - with Status!

Kommentarer
Postat av: cleo

jag är visst också lite inne... Jag har varit hopplöst ute när det gäller kläder och inredning, men nu när man ska ha skapat sin egent stil, ja då är jag jätteinne! :-)

Postat av: Janne Pettersson

Jag gjorde samma test och hade 6 av 10 "rätt". På lågstatuslistan hade jag bara 1 av 10 "fel". Jag vet inte om jag ska vara stolt eller missnöjd.

2006-12-10 @ 16:24:00
URL: http://jannepettersson.blogg.se
Postat av: Hannele

Vi på Hisingen är alltid inne och trendiga :)

2006-12-10 @ 18:21:27
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Lars Anders Johansson

härliga kriterier de har - aftonbladet!

2006-12-10 @ 20:30:21
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Trolda

Det är väl så att vi alla är lite "inne" emellanåt...=) Och de som INTE tycker det är väl HELT ute...!?! =)

Och Janne, det MÅSTE väl vara POKERN du är svag för...!??

Trolda - "Inne" - iallafall enligt EGNA kriterier...=)

2006-12-10 @ 20:41:58
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Fialotta

Nämen oj, kanske jag också för första gången kan känna mig inne då. Kan väl inte påstå att jag mått dåligt över att inte vara totalt inne och rätt i tiden, men de är ju kul att man bara genom att vara precis som man är är helt rätt som du skriver =)

2006-12-10 @ 21:45:53
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Janne Pettersson

Nu förstod jag din fråga om poker på min blogg. Nej, det var faktiskt det faktum att jag kan spela tennis! Poker kan jag ingenting om.

2006-12-11 @ 11:48:19
URL: http://jannepettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback