Symaskin

107318-172
TÅLAMOD hör väl inte till de kriterier jag förknippas med direkt.....

Det är väl troligen också på grund av det, ett fåtal försök till nykreation av hemmet i form av gardiner och kuddar , slutat i raseriutbrott, tårar och sönderrivna tyger.....

(Svärmors lånade maskin har tack och lov dock undgått blessyrer och attacker från min sida vid dessa tillfällen...Kanske just för att den ÄR Svärmors...Och att jag faktiskt har NÅGON form av gränser...=))

Därför har således söta Svärmor alltid avslutat mina små projekt. Med gott resultat !

MEN SE NU SKALL DET BLI ANNORLUNDA.......!!!

För första gången i mitt liv är jag nämligen STOLT innehavare av en SYMASKIN ! Här skall minsann sys !

Mina visioner är än så länge ganska blygsamma...Raka sömmar till gardiner, ett kuddfodral om andan faller på, kanske till och med att jag kan lägga upp eventuella byxor själv !?! (Ja, inte ens DET har jag klarat av...!)

Så med TÅLAMOD, KREATIVITET och ny SYMASKIN skall här inredas....

Och det är med förtjusning jag åtar mig eventuella sömnadsbeställningar...=) (Eller kanske kan vi börja med små "tips" istället...!?? =))

Trolda - with Sewing - machine!

Kommentarer
Postat av: Maria

Okej jag säger så här. Jag har sytt sen jag var liten, mamma är jätteduktig på att sy. Ett tag sydde jag till och med mina egna kläder.
Men bara för att det är raksömmar såp garanterar inte det att det blir rätt... Jag HATAR att sy gardiner, därför att det just alltid blir problem med just raksömmar. =)
Men övning ger färdighet, är det enda tipset jag kan ge! =D

Postat av: Maria

Okej jag säger så här. Jag har sytt sen jag var liten, mamma är jätteduktig på att sy. Ett tag sydde jag till och med mina egna kläder.
Men bara för att det är raksömmar såp garanterar inte det att det blir rätt... Jag HATAR att sy gardiner, därför att det just alltid blir problem med just raksömmar. =)

2006-12-11 @ 21:58:57
URL: http://www.emen.blogg.se
Postat av: Fialotta

Jamen de kommer gå lysande ska du se, och kul är det när man får grepp om de hela. Alla lyckönskningar till Troldan bakom maskinen =)

2006-12-11 @ 22:33:11
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Ja, men så fint..Två redan kunniga sömmerskor !!!Då kan ni RÄKNA med rådfrågning....=)

Trolda - nybörjare....

2006-12-12 @ 06:48:32
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback