Kräftsoppa

107318-152
Som FÖRRÄTT i helgen serverade jag en OTROLIGT god KRÄFTSOPPA, som jag gärna vill förmedla receptet på! Den är dessutom väldigt lättlagad!

KRÄFTSOPPA (4 pers.)

3 st. grovt rivna morötter
5 dl. vatten
2 - 3 fiskbuljongstärningar
1 ask (lätt)kräftost
2,5 dl. (lätt) creme fraiche
1 pkt. frusen dill (eller färsk vid säsong!)
1 burk kräftstjärtar

Koka de rivna morötterna i buljongen 5 - 7 minuter. Lägg i övriga ingredienser.
Värm upp, (ej koka!) och servera gärna med hembakat, gott bröd till!

BON APETIT!

Trolda - In the Kitchen!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

hej
visst är den god och så enkel, min variant är med hummerfond och sen med lite spice i form av chilipeppar, det ska va bara en liten touch av chilipepparn.
Som sagt gör-gott!!!

2006-11-28 @ 10:14:20
Postat av: Magda

Den där soppan brukar min svärmor göra o den är så god. Jag tror att hon också brukar ha i lite chilipeppar, för den smakar lite småstarkt.

Värt att pröva för alla som inte smakat den!

Postat av: cleo

Mmm, låter jättegott! Ska prova det i helgen, absolut!

2006-11-28 @ 12:39:57
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Vad kul med lite "andra tillbehör" också, tack för tipsen! Och Cleo, du kommer att få en ny favorit...=)

Trolda - en enda soppa!

2006-11-28 @ 20:48:23
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Emma

Åh! Den soppan fick jag hemma hos en kompis för ett tag sedan. Den är toppengod. Kanske skall göra den själv till middag någon regnig kväll.

2006-12-13 @ 11:04:43
URL: http://emmalexa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback