Morgonens Visdomsord...

107318-106
Morgonens vackra "Visdomsord" är skrivna av William Feather, och lyder som följer....

"Människor missar sin möjlighet till lycka
inte därför att de aldrig hittar den,
utan därför att de aldrig
stannar upp för att njuta av den."

Tänkvärda ord i dagens samhälle, där allt mer kretsar kring TIDSBRIST, EFFEKTIVITET, PENGAR och MATERIALISM!

Tänk om man istället kunde njuta av det man faktiskt redan HAR!?! "Det lilla" i det stora...Själv försöker jag absolut att ta till vara på livets små glädjeämnen, livets fröjder. Det går inte ALLTID, men ofta faktiskt!

Så ta en liten stund för dig själv idag...STANNA UPP, reflektera....Och NJUT! Kanske, kanske känner du då det där lilla härliga "pirret" i magen som definierar LYCKA!

Trolda - Happy!

Kommentarer
Postat av: Janne Pettersson

Trolda, kära medbloggare. Du har som vanligt rätt, men som vanligt har jag också en lite annan syn på saken...

Du har rätt i att det kan löna sig att stanna upp, avvakta och känna efter vad som händer.

MEN - jag har också märkt att det händer saker om man faktiskt ökar farten ibland, tar sig an nya utmaningar, träffar nya människor, kastar sig rakt ut i det okända i superhastighet...

Jag har varit oerhört lycklig när tempot varit så högt att jag tvivlat på om jag ska kunna sitta kvar. Men det kanske bara är adrenalinet som talar...

/Janne

Postat av: Trolda

Det kan jag också hålla med om...Jag antar gärna nya utmaningar och kastar mig ibland handlöst ut i Världen...UTAN reflektioner om vad som komma kan eller skall....IMPULSIVITET kallas det väl också...:) Men jag tror är mix av BÅDE "lugn och adrenalin"är det ultimata...

Trolda - Impulsiv OCH lugn...

2006-11-08 @ 20:03:00
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: cleopethra

Jag behöveer stanna upp och ta in det vackra i det enkla. Det är ett helt annat skeendei det långsamma. Det märkt när man sportdyker. Om man simmar på så fortman kan ser man inte allt det fantastiska som man ser när man sätter sig på en sten och låter omgivningen bara vara. Det är fantastiskt.

2006-11-10 @ 21:02:01
URL: http://cleopethra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback