Runrig

107318-157
För att UNDFLY den GRÅ vardagen, och för att mitt hjärta KRÄVER det, sätter jag på en skiva med det skotska bandet "Runrig"!

GENAST fylls jag av vackra minnen och underbara känslor från det karga, undersköna landet i Väster.

Mina milslånga vandringar över ljungfyllda hedar gör sig påminda....
Dofter av hav, torv och malt kommer till mig, och jag andas in djupt....

Jag minns de många och långa underbara kvällarna framför brasan, där historik, poesi och dikt var verklighet,  och jag ler....

Allt detta förnimmer jag när jag lyssnar till deras fantastiskt härliga musik.

Och har du som JAG, en del av ditt hjärta i "bonnie Scotland" , bör du ABSOLUT ha detta eminenta band i din samling!

Trolda - Scotland in my heart!

Kommentarer
Postat av: cleo

En kompis till mig är stort fans av Runrig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback