Vinter

107318-92
Man blir lika förvånad varje gång.....SNÖ!? NU!?

Men så är det iallafall.....SNÖ och NU....Och FY säger JAG.....Och BURR säger JAG......Och NU och DÅ  och ALLTID!

För Trolda tycker INTE om vintern.....Det skulle i så fall vara för "innevistelsens skull"...Med mys och ljus och pys. Med varma tofflor, värmande glögg och varm Sambo! DET tycker jag om.

Men inte minusgrader, mörker, rusk och kyla...Nä, fyyyyyyyyyy!

"MEN SÅ FLYTTA DÅ DIN GNÄLLAPA...." tänker säkert någon....Men se det tänker jag INTE göra...:)
Och är det någon som tycker jag är det minsta gnällig så behöver han/hon ju inte läsa, eller hur!?:)

För Trolda är en OPTIMIST! Och VET att först kommer ju JULEN (som jag tycker om!) och sen är det ju VÅREN snart...Och därefter den UNDERBARA SOMMAREN!!

Men inte NU, utan DÅ och kanske för ALLTID!?!

Trolda - non Winter-girl!

Kommentarer
Postat av: Fialotta

Nja alltså snö är ju trevligt till jul tycker jag. Får gärna komma en par decimeter veckan innan jul, sen kan de vara borta efter nyår. Värst tycker jag är allt slask på våren, de gillar Fialotta INTE. Fast våren i sig med lökar och blad som spricker, de är det inget fel på alls! :)

Postat av: Trolda

Till JUL är det mysigt....Men resten av tiden, näää...Men sen KOMMER ju våren..:)!

Trolda - vårlik!

2006-11-01 @ 16:08:46
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: cleo

Jag måste erkänna att det mörka, kalla vinterhalvåret är min favorit! Jag gillar sommaren också, men vintern och hösten är bäst! :-)

2006-11-02 @ 11:05:41
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Då har du ju det riktigt MYSIGT nu då!!!?:)

Trolda - myser inne!

2006-11-02 @ 18:06:04
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback