Äntligen GOLV!

Säger jag att vi levt utan "riktigt golv" i dryga tio år tycker ni väl att det är "helt otroligt".....!?!

Men det ÄR faktiskt sant.....Ja, nu snackar jag inte ALLA golv, i hela huset alltså.....Det gäller SOVRUMSGOLVET.

Tidigare hade min Sambo en fruktansvärt hemsk mörkbrun HELTÄCKNINGSMATTA i sovrummet.....Med min allergi och med min estetik (!) fanns det endast ett alternativ  -"UT med skiten!!"

Och så blev det.......Att det sen skulle ta dryga tio år tills ett "riktigt golv" kom in i rummet var väl inte tanken direkt......Men golvet inunder mattan var inte "ultrafult" och med härliga fluffiga andra mattor har det liksom "glömts bort"... Tills igår......:)

Vi har alltså ÄNTLIGEN köpt ett vackert golv till sovrummet!!! Är ett golv i "lite gammaldags stil, lite slitet, nött och robust!" HELT i min smak!

Så till nästa helg skall den käre Sambon installera.....:)

Vad den käre Sambon INTE vet är att Trolda DESSUTOM har tjuvkikat lite på TAPETER också.... OCH nya gardiner....Och nya lampor......Kanske även en ny tavla.....:) För inte kan man väl "BARA" byta golv!!??

Trolda - finally with Floor!

Kommentarer
Postat av: Fialotta

Nej nej, byter man golv måste man köpa andra saker också :)
Då måste du visa upp resultatet!

Postat av: Trolda

Självklart skall det dokumenteras.....ALLT ifrån golv till minsta lilla pryl....:) Fortsättning följer alltså.......

Trolda - Golvad!

2006-10-30 @ 11:21:10
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: cleopethra

He, he, he! Jag är helt med på noterna! :-) Golvet låter fint.

2006-10-30 @ 18:55:14
URL: http://cleopethra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback