Fado

Till vågornas brus, som sakta smeker de klippiga stränderna drömmer jag mig bort.

Doften av Hav slår emot mig och solens hetta bränner.

Jag vandrar i trånga gränder och på varma, dammiga trottoarer.

Kläder på tork i evig bris, vajar lätt mellan fasaderna.

Jag hör vemod, känner sorg och längtan. Brännande lusta, eld och evig Kärlek.

Människor i armod och fattigdom ger skall av stolthet, styrka och passion.

Jag ser de dukade borden , med dess rödvita dukar,  dignande av rödvin, bröd och ost.

Långa samtal under stjärnbeströdd Natthimmel. Samtal på djupet och i evinnerlighet.

DETTA ser jag, detta förnimmer jag och detta doftar jag.......ALLTMEDAN den musik som kallas FADO spelas på min stereo. Tack Thomas!

Trolda - with Fado.

Kommentarer
Postat av: thomas

Det är nästan kusligt, du träffar fadon rakt i hjärtat. Tjugofem års erfarenhet säger mig att du träffar mitt i prick, varje känsla, varje stämningh... och du påstår att du inte har varit i Lissabon??! I ditt förra liv då?

Postat av: Trolda

Trolda ÄR ju full av Trolleri....Vem vet...Kanske VAR jag en gång där...Det KÄNNS nästan så iallafall....FANTASTISK Musik, käre du! Än en gång, TACK!

Trolda - med FADO i hjärtat!

2006-10-04 @ 05:42:17
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback