Höstfint

107318-75

I SPÖREGNET har jag så "fått till det"......Planterat om lite i krukor, kastat överblommade sommarblommor och pyntat upp med PUMPOR!

Pumpor är otroligt lättodlat! Köp en påse frö till våren (eller ta egna frön från årets skörd!)  ge RIKLIGT med näring och vattna "lagom", så kan du till hösten ståta med dessa fantastiska former och färger!

Alternativet är ju också att KÖPA dem "färdiga"....(Precis som jag gjort med dessa....:)

Hur som helst finner jag dem otroligt dekorativa!

Trolda - a true Pumpkin!

Kommentarer
Postat av: Cadial

Pumpor, Hällowiin: En fjortonarig amerikan/israel berättade en gang för mig att de amerikanska storstadsbarnen aldrig firar Hällowiin sa som vi känner dem fran diverse skräckfilmer. I smastäderna gar barnen runt och fragar "trick or treat", men i New York är det alldeles för farligt att ga ut nattetid, varför barnen far nöja sig med en videokväll med Alla Helgons Blodiga Natt istället.

2006-10-24 @ 13:31:00
Postat av: cleopethra

Ja, pumpor är vackra och mycket dekorativa. Man behöver inte skära i dem! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback