Köttfärssås

107318-48

Det finns Svärmödrar och så finns det Mödrar man svär över.....

Min Arbetskamrat utlöste idag en "redig salva" över sin (eventuellt...) blivande Svärmor.
Och jag FÖRSTÅR honom!

Kärringen är tydligen exceptionellt snål.....Det skall sparas på ALLT!
Hon driver en kombinerad lunch,-och kaférestaurang tillsammans med den ANDRA dottern.(som tydligen är minst lika sniken...)

Min Arbetskamrat och hans käresta var så bjudna hem till Svärmodern på middag. Det serverades spaghetti och köttfärssås,  och smaken av den kanske gav en liten förklaring till varför det sällan är fullsatt...

EFTER intagen middag deklarerar SVÄRMOR så att -"Hoppas ni inte blir DÅLIGA nu...Köttfärsen är nämligen flera dagar gammal...Den blev ÖVER efter en lunchservering förra veckan....Men det kändes väl inte!??"

HÄRLIGT, HÄRLIGT SVÄRMOR......!!!

Min jobbarkompis kände sig illamående direkt...Och dagen därpå var magen i riktigt olag...

Hädanefter har han så beslutat att vid en eventuell ny inbjudan,  artigt men bestämt tacka nej.
Själv har jag beslutat att ALDRIG besöka Restaurangen....Inte ens för en kopp kaffe!

Trolda - Workmate.

Kommentarer
Postat av: cleo

Nej, usch, så respektlöst. det kunde hon väl sagt innan ni åt,så ni hade ett va till huruvida ni ville chansa på att bli magsjuka eller ej.

Postat av: Trolda

Nu var det ju inte JAG som blev utsatt - dessbättre!! Men min jobbarkompis var förskräckt...STACKARS honom , och vilken HEMSK Svärmor....

Trolda - med en BRA Svärmor!

2006-10-13 @ 18:11:58
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: ElinLeticia

Fy fan. Men rätt typiskt. Finns så många bombade människor där ute i världen som faktiskt inte ens SER att deras handlingar är respektlösa. De finns, de handlar...och då måste det vara gott.

Men lika frustrerande varje gång man hör om det. Här blev det nästan lite tragikomiskt!

2006-10-15 @ 12:07:42
URL: http://elinleticia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback