Regnbåge

107318-49

Det pratas om det STORA.......Politik, Världshändelser och Nobellpris......Författare hit, författare dit. Kända och okända. Fredspris delas ut, världen andas....och håller andan.....Det jublas, förbannas och ystras.....Det förtalas, ljugs och ges bortförklaringar. ALLT detta slås upp STORT, OFTA och REAKTIONÄRT. "Fare enough...!"

JAG vill prata om det LILLA! Det som ger MIG glädje, ysterhet, "löpsedlar" och glädje.....DÄR passar INTE de förljugna politikerna in.....Nobellpristagarna och Författarna hedrar jag, men nämner inget om - det gör ändå alla andra...(Men jag BEUNDRAR dem...speciellt Författarna!). Världstragedierna låter jag andra, mer kunniga dryfta om...(Jag ORKAR dessutom inte ta till mig allt elände.....)

Jag skall däremot skriva om ER!!! JUST ni mina kära bloggläsare!!!

Det ÄR ju lite som att "finna en skatt vid regnbågens slut...!". Man "slumpläser" en titel som låter intressant. Man söker - och man finner. Möter nya människor, får nya kunskaper och influenser, lär sig om saker man knappt känner till....Man förundras, man njuter, man glädjer sig!

Sen har man ju sina FAVORITER!!! De kära "bloggare" som man bara MÅSTE följa upp..Det blir ju lite som att ta del i andras liv, följa deras upplevelser och erfarenheter. Dela glädje och sorg. Man kommenterar och blir förhoppningsvis kommenterad....Och jag ÄLSKAR det verkligen!

Det känns verkligen som jag funnit nya Vänner genom "bloggandet" och jag finner i mig själv en stor glädje i det hela....(Och hoppas att jag kan ge någon form av glädje tillbaka!)

"Vid regnbågens rand finner du en skatt!" -Det har jag verkligen gjort i "bloggandets" fantastiska Värld! Tack alla ni "Sötingar!!"

Trolda - at the end of the Rainbow.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback