Sötsug....

107318-72Vissa dagar är det som FÖRGJORT.....Alla ambitioner om avhållsamhet, "slanka-linjen-kurer" och "ett SUNDARE liv-tänkande" går om intet. Man VILL ha något sött, man HAR BEHOV av något sött, man SKALL ha något sött, och man SKAFFAR något sött......

Trots att man VET att det inte FINNS något i skafferiet eller kylskåpet är man där och öppnar dörren tjugo gånger......Man rotar runt, allra längst in - IFALL det IALLAFALL kan finnas något där...- utan resultat.

En lätt irritation tar vid och sötsuget blir definitivt inte mindre.....Man ångrar sig att man faktiskt inte KÖPTE något i affären sist....(att det redan är slut och uppätet av en själv vid FÖREGÅENDE sug avfärdar man!)
Och har man som jag cirka tjugo kilometer till närmsta affär ÄR det inte alltid bara att åka iväg....

Då ändrar man sug.....Man kan tänka sig NÅGOT ANNAT......Oftast går det vid denna tidpunkt bra med vad som helst....Bara det är lite sött eller "slafsigt"......I mitt fall blir det då oftast skorpor eller kex med OST! Och då snackar vi OST......I mängder.......Denna inte helt fettfria, gudomliga skapelse.......Som SMÄLTER i munnen......

Så har man då fått sitt lilla sug stillat.....För DENNA gången......Och förhoppningsvis dröjer det ju till nästa.
För inte är man speciellt NÖJD med sig själv efteråt.....Alla dessa KALORIER!!!!PUHA! (Tur att baddräktssäsongen dröjer...)

Trolda - so Sweet!


Kommentarer
Postat av: Magda

Här skulle jag inte kikat in, en skål full med godis det första jag ser! :)
Måste erkänna att det ser hemskt gott ut! Håller till fullo med om vad du skriver!

Postat av: cleopethra

Jaghar ätit choklad idag ch hade jaghaft godis hemma hade jag med all säkerhet glufsat i mig det också. PMS, suck!

2006-10-22 @ 21:03:13
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Skönt att höra att det är FLER som är som jag....:)

Trolda - med sug!

2006-10-23 @ 12:29:24
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback