Svamptur

107318-33

Allt är inte GULD som glimmar......Men är det kantareller i guldgult är det iallafall GULD värt!

Jag ÄLSKAR att plocka svamp! Det är inte endast själva plockandet som lockar, utan naturligtvis även vistandet i Naturen. SKOGEN har en stor plats i mitt hjärta och jag vandrar där emellanåt. Det doftar ljuvligt,  där råder stillhet och härlig tystnad, den fyller mig med energi och kraft!

Nu i eftermiddag tog jag så en härlig svamptur med Sambon. Vi fick två rågade korgar fulla med allehanda läckerheter, varav de flesta kantareller. UNDERBART!

I köket sprider sig en ljuvlig doft av resultatet av vår skörd.... Det vattnar sig i munnen......MUMS!

Trolda - with golden Chanterelle!

Kommentarer
Postat av: cleo

Åååååååååh, så gott! Vi har varit ute i svampskoen, men inte haft någon tur...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback