Sydney

107318-35

Det är snart 20 (!) år sedan.......(Tiden RUSAR verkligen iväg.....) Jag var en invånare i, enligt mig,
VÄRLDENS VACKRASTE STAD - SYDNEY!

Det var verkligen en tid av GLÄDJE! Jag mötte människor från hela vida Världen, jag upplevde ting som jag idag ALDRIG trodde jag skulle få vara med om....Så många möten, så många händelser. En FANTASTISK tid i mitt lilla liv!

Nyårsnatten till år 1989 hade vi chartrat en båt som tog oss runt hamnen. Vi var ett 40-tal personer med olika nationaliteter. Det var mat och dryck i överflöd. Jag hade en nyinköpt klänning och sommarvärmen var vidunderlig.  Under stjärnklar himmel tog vi varv efter varv i den underbart vackra "Sydney Harbour".

Klockan 00.00 eller 24.00 om man så vill, exploderade så "Harbour Bridge" i ett makalöst fyrverkeri....Det formligen sprutade ut raketer i allehanda kulörer rätt upp i skyn....Det var magiskt. Eller should I say -"It was MAGIC"......So it was, and it´s a memory for life.....

Vi gäster, vi RESENÄRER, skålade så in det nya året i tidsenlig Champagne, saluterade och drömde om det kommande Livet. Alla var vi små, lyckliga och naiva inför livets kommande prövningar...FULLA av lycka - och av Champagne...tog vi oss an det NYA året......

Jag vet litet om en del av dem som var med.....INGET av vissa......Har fortfarande, efter nästan tjugo år, kontakt med ett fåtal av dem. Vi skriver sporadiskt och ibland föga engagerat till varandra, men kontakten FINNS där iallafall. Och det känns fint.

Jag tror iallafall att övervägande delen av dem som var MED, på cruisen detta Nyår 1989, har fått ett oförglömligt minne.....Som man ofta kommer tillbaka till. I drömmar, i längtan.

Trolda - in Dreams.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback