Att skriva

Jag har alltid beundrat människor som genom pennans hand kan skriva ord som berör, underhåller och ger visioner. Det är få förunnat, och jag ger dem min fulla övertygelse, min fulla beundran och mitt hjärta.

Just nu läser jag "Idioten" av Fjodor Dostojevski. En av de ansedda "tunga" ryska författarna.
Han skriver som få......Att en depression kan framstå som ödets nyck!!!? Hur får Mannen TILL det!!?
En historia, där det egentligen inte sker mycket, framstår som det värsta dramat i tiden.....Och alla VACKRA ORD!!!!! Meningar du helt enkelt måste läsa om och om igen....Meningar att NJUTA, BEGRUNDA och känna VÖRDNAD för! VILKEN MAN!!

MIN vision...Ja, det är en stenrik Trolda som försörjer sig på litteraturens förnämsta listor......
Ett Nobellpris kanske.....!?!

Lite enklare, kanske till och med lite mer reella visioner.......TÄNK att få sitta vid min lilla sjö och kunna skriva en bok , ett epos, en dikt, ja vad som helst.......Som människor TAR TILL sig.....!Som människor faktiskt LÄSER!!! Som människor NJUTER av...VILKEN LYCKA det hade varit!

Jag är ingen tekniker - alls. Och har helt plötsligt kommit fram till "besöks-sidan". På bloggen.
Och jag HAR läsare!!!!!Kanske inte så att det blir något Litteraturpris...men jag är glad för det lilla!
Att några överhuvudtaget bemödar sig LÄSA min sida.....Tack för det!

Trolda - small author. With love!

Kommentarer
Postat av: cleopethra

Dostojevskij är en av mina favoriter. Fast jag tycker inte att han är tung att läsa, ofta sitter jag och skrattar högt över hans sätt att beskriva människor och genomskåda och beskriva oss. Idioten var det första jag läste. Men jag tycktem mest om "Brott och straff".

Postat av: Trolda

"Brott o Straff" var min FÖRSTA....Den som gjorde att man blev "biten"...Tolstoj har jag också prövat, men känner inte lika mycket för honom.
Och jag ÄLSKAR att läsa!

Trolda - bokmal.

2006-09-16 @ 09:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback