Energier....

Det finns Energitagare och det finns Energigivare.

Allt för ofta stöter man på de förstnämnda. De är egocentriska människor som alltid prioriterar sig själva.
De ÄLSKAR att orera över sina "bedrifter", över sina "fantastiska" tillgångar....

Det är en människa - som i sin egen olycka? - SUGER energi ur vem som helst som kommer i hennes väg. Finner de en kandidat där de känner att "Här finns energi att tjäna..", så slår de på "charmen" och suger. UTAN skrupler, utan problem.

Som "Diplomatiker", har jag lätt för att stöta på dessa iglar...Dessa parasiter. De ser med intresse på min blida själ och tänker att "Här finns det möjligheter..."

Med årens visdom har jag dock lärt mig sortera ut dessa människor och ger dem inte en penny! Här skall minsann inte stjälas någon energi! För stöld anser jag det är....Stöld och skövling av människors själar.

Så har vi då GIVARNA.
Människor som i sin oskuld och i sin glädje över Livet öser ur sig energi. (Förhoppningsvis då endast till likasinnade...) Det är allt som oftas människor med stora sinnen, bräckliga själar och gigantiska hjärtan.

Det är människor det är lätt att älska!

De ger av sig själva utan att förvänta sig något tillbaka. Utan baktankar. De ger av lust och glädje!

Det är en sann lycka att möta dessa Givare...Och en sann lycka att få återgälda generositeten. För det HANDLAR ju om att ge och att ta. En fin, rättvis symbios mellan människor mitt i Livet! Så enkelt kan det faktiskt vara!

Trolda - Gives and Takes.

Kommentarer
Postat av: thomas

Trolda, dom som tar utgör majoriteten, och det är kanske insikten om det som är så uppfordrande. Jag delar din syn helt och fullt.

Postat av: Trolda

Då antar jag att vi båda tillhör Givarna...:)

Trolda - i symbios!

2006-09-29 @ 20:37:38
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback