Generositet

Två av varandra oberoende personer har idag tillfört stor glädje och generositet till mitt liv!

Den första glädjekicken infann sig redan ganska tidigt på mitt arbete i morse. En arbetskamrat levererade en alldeles nyfångad lax till mig! Som han fångat alldeles på egen hand med sitt fiskenät.

Av ren generositet tyckte han att "jag skulle ha den...för att du är du.....och .för att jag tycker så mycket OM dig...!" Ord som VÄRMER! Och min arbetskamrat tillhör en kategori av människor innehavandes STORT hjärta.

Så ikväll blev det "Lax a´ laTrolda" på menyn.....Ugnsbakad...Med krydderier och färska örter. Fantastiskt gott! En VARM tanke till min käre Arbetskamrat!

Den ANDRA glädjekicken var kanske av mer "ovanligt" slag.....Genom bloggandet har jag blivit inspirerad av andra "bloggares" berättelser. Och till vissa återkommer jag frekvent. Jag roas av att kommentera och kommenteras, och har genom detta erhållit någon form av Vänskap med en mycket speciell man....

Han är "författare"och har utgivit 34 böcker!! En av dessa -"Skrivandets Portar"- beslöt han att skicka till mig!! Till MIG!!!  "Han tyckte att mitt hus, som jag ju visar i bloggen, var en lämplig plats att läsa denna bok på....." Och jag känner mig hedrad! Och jag SKA läsa hans bok.....I lugn och ro, med hjärta och själ.

När man möter människor med stor generositet, som GER av sig själva, med kärlek, infinner sig en speciell form av lycka! En lycka som bubblar, rusar och som får hjärtat att svämma över...

Man får ÅTERIGEN tillbaka tron på mänskligheten och man önskar att få ÅTERGÄLDA denna generositet. Av HELA sitt hjärta. Så gott man nu förmår....Och HOPPAS att de som FÅR tillbaka ska uppleva ,ett iallafall LITET brus av det rus som ju lycka är....

Så idag är Trolda´s hjärta översvämmat - av glädje och generositet!

Trolda - so Happy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback