Kolmila

107318-9Har besökt en kolmila idag. På Hunneberg, strax utanför Trollhättan/Vänersborg. Det gav en känsla av "gamla tider"...Och stämningen var TROLSK!!! (Passar ju Trolda...)

Jag fick höra de hemskaste historier......Fulla av tragik, fattigdom och armod. AV män....som - NÄSTAN i varje fall..-var med när det begav sig.......Absolut var det TUFFA tider, och männen var allt som oftast utsatta för farliga situationer. Några dog, andra fick sitt levebröd levererat....

Bland annat fick jag höra om en man som trampat igenom Milans tak....I sin ensamhet......För att senare upptäckas av den med mat kommande Hustrun...., som i ekonomiskt och praktiskt syfte GENAST fyllde igen hålet....(Mannen - hennes make - VAR ju faktiskt redan död..., och MILAN måste räddas..) Eventuell SORG bearbetas i ett senare skede....Och kanske LITE praktiskt..."Redan bränd och färdig...."

En underbar skogsdoft blandades med den säregna "kolmiledoften"....I solens värmande sken steg rökdimmorna upp mot granens topp. Det andades frid och en fin förnimmelse  av att vara DÄR - just NU -mitt i varandet -  infann sig.

Fortfarande doftar mitt hår av rök, mystik och förnimmelser....Kanske fastnade det också en bit historik i tovarna!!???Och kanske jag inte ens duschar ikväll....Och därför infinner sig drömmarna kanske i en annan tid...!??

Trolda - with Smoke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback