Nattliga utfärder

Det händer att jag gör små nattliga utfärder. De går inte långt och sker i stillhet, tystnad och i skydd av mörkret. Den gångna natten var just en sådan natt.

Även om inte alla gör det på natten, så GÖR alla det.....Till och med det "fiiiiiiiiina" folket måste ge vika för sina kroppsliga behov.......

Det handlar alltså om att kissa.....Pinka, tömma blåsan eller urinera om man så vill......(Kärt barn har många namn...)

Ibland är det verkligen FRUSTRERANDE att vakna med full blåsa....Att behöva lämna den ULTRAVARME Sambon (hur kan en människa alstra så mycket värme..!?), att behöva lämna de mjuka, lena lakanen.
Men nöden har ju som bekant ingen lag....(och har man dessutom börjat TÄNKA på att man MÅSTE gå upp...ja, då är det ju stört omöjligt att somna om...)

Men så infinner sig då lön för mödan....NATURLIGTVIS med befrielsen av att tömma blåsan....Men OCKSÅ med Nattens VIDUNDERLIGA skönhet!!!

I natt var himlen som beströdd av diamanter på ett svart sammetstyg.......Strösocker pudrat på en bakplåt, i väntan på gräddning....Frasande kristaller gnistrandes på ett oändligt hav......SÅ VACKERT!

I Nattens magi förärades jag dessutom med ett Stjärnfall. Och som historien förtäljer avlade jag så i korus till urinerandet en Önskan.....(som ju också enligt sägen skall hållas hemlig....)

Trolda - part of a Magic Night.

Kommentarer
Postat av: thomas

Vackert, vackert!

Postat av: Trolda

Endast som det ÄR...Min Vän!

Trolda - med natten i sitt hjärta.

2006-09-26 @ 23:30:56
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: thomas

Trolda, vännen, jag hoppas att du snart hittar ut ur mörkret och in i onsdagens dagsljus. Jag vill så gärna se ett tecken från dig - vilket som helst bara jag vet att det är ett ljus som brinner i dig! vännen Thomas

2006-09-27 @ 10:43:49
URL: http://tnydahl.blogg.se/
Postat av: Trolda

Den flämtande lågan har fått ny energi.....

Trolda - men ljus och lykta!

2006-09-27 @ 12:24:02
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback