Sjuka män

Min Sambo är förkyld.....Och det vet ju vi alla kvinnor vad DET innebär....!??

Helt HJÄLPLÖS ligger han i sängen och  " ojar " sig.....Nyser, fnyser och fryser.

STACKARS Sambo!!!

Och visst har han FEBER!??? "Det MÅSTE vara fel på termometern....Jag HAR feber.."
(Syster Trolda definierar till temp. MAXIMUS 37,5....)

Till grund för denna TOTALA hjälplöshet som råder, får jag finna mig i att för tillfället vara "passup"...Det ropas hit och dit,  ett glas vatten, snytpapper, tidningar, varm choklad och glass.....(.I stora lass......)

STACKARS Sambo......!

Jag undrar så i mitt stilla sinne var de annars så "rejäla KARLARNA" tar vägen vid simpel förkylning...!? VISST - det är inte roligt att vara förkyld, men för många män verkar det som om sista stunden snart är kommen.....De blir så FRUKTANSVÄRT ömkliga!

STACKARS MÄN!!

Vi kvinnor däremot biter allt som oftast ihop...Tuggar själv våra Alvedon, lider i det tysta....Kräver inte total uppbackning eller uppassning. Vi KLARAR oss!

Nu tycker jag ju faktiskt LITE synd om honom - min käre Sambo....Och jag PASSAR gärna upp.....Fixar och donar och kommer med kärlek......Till min STACKARS Sambo!

Jag gör det av KÄRLEK - och om hopp om snar bättring!!

Trolda - the careful Nurse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback