That what Friends are for....

En Väninna till mig har det riktigt, riktigt jobbigt just nu. Är det inte det ena som felar, så är det det andra....

Idag sa hon till mig att :-"Det kan väl inte vara roligt att umgås med mig, jag är ju jämt ledsen och aldrig glad. Jag tillför bara problem till dig.....Du får höra alla mina sorger....." Och så grät hon.

Och det är väl DET som det handlar om med att vara VÄNNER!! Då SKA man ge och ta! Och livet ÄR definitivt inte alltid rosenrött......Vad hade sorgen varit om man inte hade någon att dela den MED!!?

Kan det underlätta för någon genom att man faktiskt bara FINNS där, så är det ju härligt. Att man lyssnar och ger råd.......Kommenterar, diskuterar och inte minst profeterar! För bakom varje hörn finns en ny väg, ett nytt synsätt och nya möjligheter.

Kan man som Vän dela med sig något av sin kärlek, sitt sinne och sina tankar, ja då ÄR man en Vän!
Och vi Vänner finns ju där - FÖR varandra!

Och genom att vi faktiskt GÖR det kan vi ju också se fram emot att se den ledsna Vännen bli glad igen och skratta.....Då känns livet fint!

Trolda - a Friend for life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback