Vad Välja Vid Val

Kanske "kategorin" är lite missvisande då jag inte på något sätt alls tänker fördjupa mig i detta ämne....

Det finns det redan så många andra som gör.....(ALLDELES för många....)

MEN - som rättrogen samhällsmedborgare har jag idag besökt valurnorna. En rättighet - oavsett engagemang eller intresse - jag absolut tycker att man ska ta!

Det pratas och lovas hit och dit från de olika partierna. Det utlovas förbättringar och förändringar i samhället. "Rösta på OSS - så blir din tillvaro till det bättre!!"

Ofta läggs det ner mer tid på att kritisera de ANDRAS fel och brister,  än att framhålla sitt eget "nytänkande". Och det gör mig lite trött, lite besviken - på dem alla! Lägger man sedan till alla lögner, intriger och lurendrejerier som tydligen är mer regel än undantag.....Ja, då undrar man om man överhuvudtaget SKA rösta på något parti!??

Detta till trots gick jag med stolta steg i demokratins anda till VALET och bidrog med mina tre röster! Och det känns faktiskt fint!

Men Vad Välja!?! Ja, det är förvisso inte helt enkelt, men jag tror och hoppas på att jag gjort rätt.....Det lär väl visa sig senare ikväll om inte annat.

Trolda - the Elector - by heart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback