Maria McKee

Idag släpps Maria McKee´s nya skiva "Late December". Jag har införskaffat den. Och jag tycker om den - mycket.

image496

Nu är jag ingalunda någon musikrecensent men skivan med sin blandning av Rock, Punk och Opera tilltalar mig oerhört. Bäst av alla låtar är utan tvekan en "gammal goding" som Maria skrev när Hon blott var arton år; "A Good Heart".

Maria "ger järnet" från djupet av sitt innersta och skivan känns helt igenom äkta. Hennes inte helt rena röst tar tag i mig och jag dras med...De höga tonerna sänder rysningar i kroppen...

Jag får associationer av en engelsk rock-klubb där öldoften ligger skummande runt borden...Det är DÄR på den lilla slitna och nötta kvarterskrogen vid dimmiga, simmiga bord musiken gör sig som allra bäst. Tror jag.

Trolda - "A Good Heart"

Kommentarer
Postat av: Lily of the valley

Åh, det är längesedan jag hörde henne.
Hon har en speciell röst.
Bra tips!
Kram
Lily

2007-04-25 @ 19:26:59
Postat av: Åsa

Jag lyssnar mycket på radio.. och är dålig på vad alla grupper o musiker heter.. jag bara nynnar med=) /åsa

Postat av: laijnen

Undra vem detta är. Tycker mig känna igen namnet. Fast jag är fullständigt värdelös på att komma ihåg artister och deras låtar. Inte förän den spelas upp då brukar jag säga, Jasså den låten...hm

Ha de gott Trolda :-)

2007-04-25 @ 21:30:41
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: pimpim11

Den får jag ta och lyssna på och se vad jag tycker./pimpim

2007-04-25 @ 21:46:53
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Inga M

Låter som en musikblandning som jag skulle gilla. Det var ett nytt namn för mig men kanske värt att pröva. Ska leta efter skivan.

2007-04-26 @ 00:23:36
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

Lily; Ja, hon har en speciell röst. Och den nya skivan är riktigt bra!

Åsa; Härligt att "nynna med"..fortsätt med det! =)

Laijnen; detsamma till dig! =)

Pimpim; hoppas du kan tycka om den...=)

Inga; Hon har funnits i många år och säkert har du hört henne, men kanske inte "kommer ihåg" till namnet...Hoppas det kan vara något för dig iallafall!

Trolda - godmorgon!

2007-04-26 @ 07:03:16
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Zassi

Åh det lät spännande! Blandningen med rock och opera tilltalar mig :) Har inte hört talas om henne så jag ska genast leta reda på henne! Tack för tipset :)

Och visst var det alldeles underbara bilder på länken! Jag kommer oxå att klicka in där - ofta.
Tjingeling//Z

2007-04-26 @ 08:38:54
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Trolda

Zassi; Ja, sidan var underbar..=D TÄNK att ha det så...Lycka...=D!

Trolda - godkväll!

2007-04-26 @ 19:01:52
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Fassen

Trevligt att se att det finns Maria-fans även i Trollhättan. Jag har inte hunnit lyssna så mycket på den nya skivan men jag antar att den finner sin väg till ens hjärta och hjärna precis som alla de tidigare skivorna..

Njut av musiken och vvåren!

Fassen

2007-04-30 @ 15:47:50
Postat av: Fassen

Jo, jag glömde en sak. Skall du på konserten i Göteborg den 14:e? Jag hade gärna gått på alla Sverige-konserterna men som vanligt får man nöja sig med en. Det blir Nalen den 17 maj.
Fassen, som passar på att tipsa alla som är nyfikna på Maria att besöka:
http://uk.geocities.com/[email protected]/
Förutom att den sidan alltid är först med det senaste om Maria så finns här oerhört mycket information om hennes turnéer, skivor, låtar, konserter etc

2007-04-30 @ 15:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback