Elvis Presley

image881 
Den här Mannen är väl så gott som "odödlig". Han lever vidare till generationer i all oändlighet känns det som...En del är till och med helt "besatta" av Honom, Hans liv och död, och av Hans musik. Och jag kan delvis förstå dem.

Jag är inte på något sätt "besatt", men erkänner att jag GÄRNA sjunger med i Hans musik när tillfälle ges. Högt och ljudligt och säkert ganska falskt...=D Men sjunger GÖR jag, och jag tycker det är BRA.

Nu har det kommit en ny SAMLINGS-SKIVA med denne fantastiske Man. Elvis Presley - "The Essential". Här har man ALLA godbitarna samlade på ett och samma ställe...Bara att höja volymen och vråla med...=D Perfekt i BILEN, perfekt på FESTEN, perfekt på en eventuell Karaokekväll...Perfekt, underhållande och riktigt, riktigt bra.

Jag har införskaffat den och jag NJUTER av hans fantastiska, speciella röst...De sedan URMINNES TIIIIIIDER gamla FAVORITERNA är "In The Ghetto" och "Suspicious Minds". Båda finns med och båda låter bara SÅ bra.

KÖP den idag och SJUNG MED!!! =D

Trolda - With Music...

Kommentarer
Postat av: Anonym

De är mina favoriter också :)
Hans röst är underbar...
kram Lily

2007-08-14 @ 20:00:15
Postat av: Eivor

Elvis var min största idol i tonåren och senare.
Hela rummet var tapetserat med Elvisbilder och vi lyssnade till bl.a. "One night with youuuu"
Han var så vacker.
Jag trodde inte att han tillhörde Din generations idoler Trolda?
Hälsn. Eivor ( som öppnade en blog och hamnade i Norge :) men det gör ingenting för det är mest semesterbilder och inga djupare diskussioner.)

Postat av: Trolda

Lily; Visst har Han en uuuuunderbar röst....=D
Eivor; Det GÖR Han väl egentligen inte heller...tillhör MIN generation. Men jag gillar MUSIK överhuvudtaget och allra mest från en lite "tidigare" årgång än jag "borde"...Är nog på grund av en något äldre broder som alltid "låg steget före"....=D
Trolda - kramar!

2007-08-14 @ 21:00:34
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Åsa

Tänk idag på radio talade de om Elvis.. undrar om inte hans mor dog idag....??? för många..!!! år sedan/ åsa

2007-08-14 @ 21:46:21
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: ejmis

Visst är det ganska fantastiskt att hans musik håller år efter år efter år..

2007-08-14 @ 23:25:11
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

In the ghetto är bra... men annars är jag inte så förtjust i den mannen. Kram

2007-08-14 @ 23:25:50
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Trolda

Åsa; Ingen aning...Vet bara att Elvis "lever"...=D
Ejmis; Ja det är fantastiskt...
Nina på Johangården; Kul att du gillar EN låt iallafall....=D
Trolda - kramar o godmorgon!

2007-08-15 @ 06:57:21
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Poppins

Du är en riktig Rocker! Kolla in min sida ;)
En del av Elvis gamla låtar gillar jag också. Det är den sanna Elvis tror jag. Innan han blev förstörd av framgång och pengar.
kram

2007-08-15 @ 08:13:27
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: pimpim

Väcker nostalgi och gamla minnen även om jag var bara barnet när han höll på kram pimpim

2007-08-15 @ 10:14:41
URL: http://pimpim.11blogg.se
Postat av: Cadial

For nagra ar sedan horde jag en doktor i etnologi vid Goteborgs universitet (specialamne rockmusik) fa fragan: Vilken ar basta laten nagonsin??? Spanningen var enorm nar han under en timme spelade 10 latar i ordning, fran nummer tio mot ettan. Han avverkade bl a Stairway to heaven, Yesterday och nagon Bob Dylan. Men han dissade alla for...
In the Ghetto!
Anledningen var att laten har ett enormt starkt socialt budskap, forutom att den sjungs av en av rockvarldens basta roster. Som ofta med Elvislatarna, sa ar det inte han som skrivit den, men det kvittar. Har ar texten till varldens basta rocklat:
(words & music by scott davis)
As the snow flies
On a cold and gray chicago mornin
A poor little baby child is born
In the ghetto
And his mama cries
cause if theres one thing that she dont need
Its another hungry mouth to feed
In the ghetto
People, dont you understand
The child needs a helping hand
Or hell grow to be an angry young man some day
Take a look at you and me,
Are we too blind to see,
Do we simply turn our heads
And look the other way
Well the world turns
And a hungry little boy with a runny nose
Plays in the street as the cold wind blows
In the ghetto
And his hunger burns
So he starts to roam the streets at night
And he learns how to steal
And he learns how to fight
In the ghetto
Then one night in desperation
A young man breaks away
He buys a gun, steals a car,
Tries to run, but he dont get far
And his mama cries
As a crowd gathers round an angry young man
Face down on the street with a gun in his hand
In the ghetto
As her young man dies,
On a cold and gray chicago mornin,
Another little baby child is born
In the ghetto

2007-08-15 @ 16:49:21
Postat av: Tess

hej!
jag skulle vilja ha lite råd om blommor.
jag har en underbar cylinder-formad glasskål som jag skulle vilja ha vatten i och en eller flera blommor som kan leva av bara vatten..
allra helst någon slags näckros eller liknande.
har du något tips?
Tess

2007-08-15 @ 18:54:17
URL: http://ramalama.blogg.se
Postat av: Trolda

Poppins; åh vad söt du är...=D Det värmer verkligen i hjärtat =D Och visst var Elvis den "sanne" innan Han blev förstörd av kommersialismen...
Pimpim, han ÄR nostalgi....=D
Cadial; Så det är jag och DOKTORN i ETNOLOGI som har den så GODA smaken att ha In The Ghetto som favorit alltså....=D ANADE väl att jag har utsökt smak....=D
Tess; Det finns ju speciella VATTENVÄXTER att köpa...De håller dessvärre inte någon längre tid och vattnet blir fort grönt av alger och måste bytas ofta. Näckrosor kräver nog STÖRRE ytor och trivs inte inomhus (jag antar att du skall HA den inne?) Jag brukar inte rekommendera konstgjorda blommor, men är det så att du absolut vill ha VATTEN i så är det nog faktiskt det bästa. Alternativet är SNITTBLOMMOR som alltid är vackert! Det finns också "Crazy Bamboe" som ser ut som skruvade bambupinnar som håller länge och väl. Själv hade jag nog PLANTERAT med suckulenter o sten istället för att få ett mer lättskött o långlivat arrangemang....Lycka till!Hoppas du fick något litet tips, tack för förtroendet =D
Trolda - tjingeling!

2007-08-15 @ 19:18:27
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Inga M

Det är märkligt! Jag gillar verkligen Elvis högt och rent sedan första gången jag hörde honom sjunga (och det är länge sedan!) Men jag har inte en enda skiva med honom. Den här ska jag i alla fall skaffa mig. Tack för tips!

2007-08-16 @ 07:10:23
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

Inga; kul att kunna påminna dig då...=D Och nu får du alla go´bitar på en o samma gång.....=D
Trolda - med go´bitar =D

2007-08-16 @ 20:47:39
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: jonny

ELVISDAGEN I NORBERG

Den 7 Juni mellan kl. 15.00 - 21.00 i Tingshusparken blir det Musikunderhållning för hela familjen
då det kommer att sjunga och spelas Elvismusik hela dagen

Alla är hjärtligt välkomna - FRITT INTRÄDE

Artisterna som medverkar är :

Frank Sundh
Pär "Lill Elvis" Holmberg
Lizzabon
Jursey
Contry dudes
John Bee
Roy Björnbom och Kenneth Lindberg
HENRIK ÅBERG

Passa även på att besöka Elvisboden ( som har öppet från kl.10.00 ) och shoppa fina Elvisprylar och se Elvis på storbilds tv
och lyssna på våran trubadur under dagen: Peter Brunning från Guldsmedshyttan

Arrangör: Elvisboden

www.elvisboden.se
tel. 0223-21911

under dagen kommer vi även att ha utställning på Elvis Stutz Blackhawk
( den kommer att visas bredvid Elvisboden ) nuvarande ägare : Bengt Dahlgren

det kommer även bli Bilutställning och rock'n roll i Kärrgruveparken.och Cruising i centrala Norberg
arr: Diggers

så passa på att redan nu boka in den 7 Juni i Norberg..... Live Elvismusik hela dagen......cruising med läckra amerikanare........

2008-04-22 @ 22:14:34
URL: http://www.elvisboden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback