Magisk natt

image899 
Det är en MAGISK natt... In över den mörka augustihimlen, stjärnbeströdd och klar, till syrsors spelande ackompanjemang, sveper de tunga och mörka åskmolnen in med kraft och styrka. Det blixtrar, det dundrar och jag fascineras å det mest möjligaste. Raklång på Altanen beskådar jag skådespelet. Och jag njuter.

Jag blir starkt påmind om mina nätter i de ljumma tropikerna, där Livet var lättja, lek och lust. De västsvenska vindarna känns varma, världsliga och värmande. Jag drömmer mig tillbaka...

Någonstans vet jag också att DU sitter under denna nattens magiska himmel och fascineras, får längtan och känner dig ett med Alltet. Tillsammans gör vi vandringen som tar oss till oanade höjder. Vi förundras, vi känner oss oerhört små, men samtidigt fantastiskt starka och delaktiga. Vi är ett med Naturen, ett med det som faktiskt råder, ett med Livet. SÅ fascinerande, SÅ lustfyllt. SÅ levande. Det är en MAGISK natt...Ta vara på den!

Trolda - With Magic!

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Det låter mycket vackert, vet inte när jag var med om ett åskväder senast. Läste Atlanten först....trodde du drev omkring i en båt.

2007-08-22 @ 05:11:52
Postat av: Anonym

Men inte har Du tagit det kortet? Det måste ha krävt specialutrustning! Vackert är det med blixtnätet på himlen! När åskan dundrar på så känner man sig allt bra lite och utlämnad.

2007-08-22 @ 06:46:13
Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Nej, riktigt SÅ dramatiskt var det nu inte...=D Men fantastiskt vackert!
Anonym; Nej det är inte tagit av min kamera...Fann det på nätet. Och gårdagen var otroligt vacker med himlavalvet upplyst av blixtar...
Trolda - tjingeling!

Postat av: Laijnen

Hejsan, så du hade också dessa facinerande blixnedslagen igår. Det var väldigt intressant att se på. Jag var ute med hundarna när detta utspelade sig. Och dessa varma vindarna. Onekligen en häftig upplevelse
Ha en skön dag / Laijnen

2007-08-22 @ 09:09:36
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: ejmis

Vi har inte haft något rejält åskväder den här sommaren men visst kan det vara faschinerande skådespel med dessa blixtar och detta dunder...

2007-08-22 @ 09:51:42
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: EVA

WOW vilken bild !
Det är magiskt och vackert med riktiga åskväder ! Sitter gärna ute på altanen när det kör igång...
KRAM EVA

2007-08-22 @ 11:58:43
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Trolda

Laijnen; Det var häftigt - ja! =D
Ejmis; Jag blir helt exalterad...=D
Eva; Visst är det något speciellt..Bilden är från nätet =D
Trolda - kramar

2007-08-22 @ 13:01:36
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Poppins

Vilken fantastisk bild! Tänk att du lyckades fotografera en sådan dunderblixt.
Och så romantiskt du skriver, jag blir så berörd.
Tack, snälla du.

2007-08-22 @ 19:31:38
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Trolda

Poppins; Nåja...Nu är det faktiskt inte MIN bild...Jag har helt enkelt lånat den från nätet...Men kvällen var magisk och speciell...=D Tack för dina fina ord =D
Trolda - =D

2007-08-23 @ 19:24:53
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback