Söndagsbilden

image855 
Förmiddagen är mulen men med ljum vind och behagliga tjugo grader. Till eftermiddagen är det utlovat SOL och upp till tjugofem! Därför passar jag på att göra lite städning och pyssel inne nu, för att njuta utomhus på Altanen med en god bok senare. För söndagen bjuder inte på någon annan aktivitet mig veterligen utan skön avkoppling och vila.
image856 
Gårdagen bjöd dock på ytterst trevlig aktivitet i form av restaurangbesök tillsammans med goda Vänner på "Lyckorna Brygga". Denna restaurang med förnämligt läge alldeles vid vattnet i Ljungskile. Det är den större gula byggnaden som utgör själva restaurangdelen med veranda, de mindre gula längorna är gäststugor för uthyrning.
image857 
Här skulle jag absolut kunna tänka mig att hyra ett litet rum...Med stor närhet till Havet och till och med med en alldeles egen badstege. Bilden är tagen från restaurangens utomhusveranda.

Har man vägarna förbi lilla Ljungskile på Västkusten skall man absolut stanna till! Strandpromenaden tar dig runt viken i vacker miljö och jag kan varmt rekommendera ett litet stopp för ett mål mat på ovan nämnda restaurang. Det smakade utsökt och menyn var varierande.

Trolda - With Weekly Report.

Kommentarer
Postat av: Poppins

Ja, vem skulle inte kunna tänka sig att bo där! Tack för tipset.
Så härligt nära du har till allt detta vackra på västkusten. Måste vara underbart att kunna göra så många utflykter och njuta av vatten och klippor.
Ha en skön söndag med din bok. Jag tror jag följer dina rekommendationer..- :)
Kramar

Postat av: Maria

Ja man får verkligen passa på när solen skiner. Gick faktiskt på promenad idag. Tyckte det såg mulet och grått ut, men när jag kom ut höll vi att smälta bort. =)
Vad härligt det lät; Lyckornas brygga! =D

2007-08-05 @ 17:31:28
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: Anonym

Ser mysigt ut. Det finns många PÄRLOR på Västkusten. Ha en skön kväll
kram Lily

2007-08-05 @ 21:03:29
Postat av: Nina på Johangården

Ja, där skulle man hyra sig ett litet rum ett tag. Bara vara, och bada. Ha en trevlig kväll och god natt!

2007-08-05 @ 21:12:58
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Zassi

Hej hopp bruden! Snabbar mig förbi bara =) Åker till Finland och är tillbaka på lördag/söndag! Kramkram//Z

2007-08-05 @ 22:25:32
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Inga M

En sån här restaurang skulle jag vilja se vid gästhamnen iÅrjäng! Flott!

2007-08-05 @ 23:32:42
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

Poppins; Ja det är förmånligt att bo nära allt det vackra här på Västkusten =D Ni har ju era små PÄRLOR där nere också! Och SÅ nära till Danmark!=D hoppas du njöt av boken i solen....=D
Maria; Här var mulet ett bra tag, men varmt. På eftermiddagen kom solen dock...=D Och visst låter det mysigt....KAN bara inte bli tråkigt på LYCKORNA....=D
Lily; Visst gör det....=D OCH det gör det även nere hos er..=D
Nina på Johangården; Att bara vara....Det tillhör Livets kvalitéer det! =D
Zassi; Hej hopp du aktiva Norrländska! Ha en underbar Finlandsvistelse så!!!Kram,kram! =D
Inga; DET hade väl varit något för kommunen att satsa på!!! =D
trolda - Godmorgon!

2007-08-06 @ 05:45:20
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: fialotta

Man skall helt klart njuta ute i solen när den väl behagar titta fram. I sommar har den verkligen lyst med sin frånvaro, iaf här uppe i norr.
Vackra bilder som alltid, trevlig start på veckan
Kram Fia

2007-08-06 @ 09:12:00
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Vad kul o gå på restaurang..o spec med så fin miljö runt...=)
Idag ..måndag..är här.. varmt o gott..=)
solen lyser..o jag bloggar...=)/åsa

2007-08-06 @ 16:56:36
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback