Advent på Liseberg

Som att stiga in i  "SAGANS VÄRLD" där LJUSET, MUSIKEN och DOFTERNA spelar huvudrollerna...Precis så underbart är det på Liseberg en Advent, även om Göteborg stundom bjöd på hällande regn...

Jag och Väninnan startade vår rundtur från OVAN... Högt, högt över Göteborg´s alla hustak och med en fantastisk utsikt över hela staden och det väntande Liseberg strax nedanför,  intog vi var sin liten drink i den populära baren "Heaven23" högst upp i Gothia Tower.

Och Liseberg´s alla gnistrande lampor och lyktor lockade till mer...
image958 
Lite svårt att ta bilder uppifrån tornet med en "ordinär" kamera, men utsikten var ändå hänförande...
  
Väl inne på Liseberg var det en MAGISK stämning...Det var precis som om storstadens buller och liv SLUTADE där vid entrén och att LUGNET och STILLHETEN tog vid. Till vacker JULMUSIK och till ljuvliga DOFTER av mandel, glögg och pepparkakor strosade vi i sakta gemak mellan de olika ljuskällorna och njöt av stämningen. Detta TRÄDET är bara så fantastiskt med alla sina små, små lampor...
image961 
Vi spelade på några "Lycko-hjul" och som av en händelse kammade jag hem "STJÄRNVINSTEN" =D En GIGANTISK GIRAFF som således också fick ta del av rundvandringen blev priset...Lyckan var total =D
image963 
För er som vill få lite extra julstämning så här i december-tider, kan och vill jag varmt rekommendera ett besök i nöjesparken. För trots att det ligger mitt i den "bullriga storstaden" infinner sig ett lugn, och den annars så hektiska julhandeln blir liksom inte så påtaglig här...(Och så kan man ju komma sig hem med en GIRAFF dessutom...=D)

Trolda - Visiting Gothenburg and Winning a Giraffe...=D


Kommentarer
Postat av: Zassi

Ojoj, det ser jättehäftigt ut! Kan tänka mig att adventsstämningen kom på riktigt nu :)
Och grattis till vinsten *fniss*

Postat av: Betty

Nej men har trolda kommit tillbaka - vad trevligt att "se" dig igen! :) (fd Vildängel)

2007-12-03 @ 15:05:47
URL: http://fotograferamera.blogg.se
Postat av: Eva

Härligt att vinna nåt ibland !
Och jag hör att alla säger att Liseberg är underbart under julen...synd att det är så långt dit...
***
KRAM EVA

2007-12-03 @ 18:21:53
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Poppins

Hihi! Undrar om det var fotografen som var lite suddig eller om det verkligen var kamerans fel???
Såååå mysigt ni hade det! Kan riktigt känna hur härligt det var att gå omkring bland belysningen och andas in glöggdoften samtidigt som kylan biter i kinderna... Har inte varit på någon julmarknad i år men NU VILL JAG... Måste bara leta upp någon.
KRAMAR!!!

2007-12-03 @ 22:14:07
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: annebelle

Åh så tjusigt det ser ut med alla ljus...jag får nog åka till Göteborg... :-)

2007-12-03 @ 22:44:08
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Det belysta trädet är verkligen vackert.

2007-12-03 @ 23:28:58
Postat av: Nina på Johangården säger

Men Trolda! Är du tillbaks igen?! Härligt!

Din blogg kan vara kapad... läs och anmäl dem i så fall; http://ninajohangarden.blogg.se/1196755544_det_r_d_sjlvaste_helv.html

2007-12-04 @ 10:15:25
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Mediabrus

Jag har valt att lämna blogg.se - men återfinns numera på en egen hemsida istället. Välkommen in! (Mediabrus = fd Vildängel)

2007-12-04 @ 16:38:12
URL: http://www.mediabrus.dinstudio.se
Postat av: Lily of the valley

Whau! Vad det ser mysigt ut på Liseberg. Trädet är fantastiskt. Jag har aldrig varit på Liseberg men det ska vara lika vackert där året om har jag hört.
Så söt giraff du vann.
Ha de gott
kram Lily

2007-12-04 @ 19:10:50
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Trolda

Zassi; Tack =D Och Adventsmys var det! =D
Betty; (Vildängel) Tack! Skall kika in hos dig snart oxå...=D
Eva; Visst äR det...=D Och Liseberg finns ju kvar...Kanske NÄSTA år!
Poppins; Hihihi...ja det vet man ju aldrig i och för sig...=D Och jag hoppas du hittar en julmarknad snart då! =D
Annebelle; tycker jag ABSOLUT du skall göra! =D
Slottsträdgårdsmästaren; Det är otroligt vackert där med upplysta och belysta träd o växter. Kanske något för Slottsträdgårdsmästaren att inspireras av under vintervilan...=D
Nina på Johangården; Tack =D Det värmer att höra att man varit saknad...=D Och tack för "varningen", men jag tror och hoppas jag klarat mig denna gången, verkar iallafall så...Tack.
Mediabrus; OK, då skall jag med glädje kika in hos dig där! =D
Lily; Visst är han SÖT...=D Pryder hemmet här nu och verkar onekligen trivas...=D Och Liseberg är vackert med blomster o vatten o ljus året om. Tycker absolut du skall besöka parken någongång! Så kan du ju svänga vägen förbi TROLDA också på en liten fika...=D

Trolda - kramar!

2007-12-04 @ 19:21:22
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Janne Pettersson

Giraff är ett väldigt roligt djur. Och ett väldigt roligt ord!

2007-12-05 @ 16:13:57
URL: http://jannepettersson.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det gör jag gärna, jag älskar att fika. Skulle vara kul att träffa Trolda också. :)
kram Lily

2007-12-06 @ 19:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback