"Det glittrar"...

Till NYÅR är det SILVER som gäller...Iallafall när det handlar om BLOMMOR. Ju "silvrigare" och ju mer glittrande desto bättre...Gärna uppblandat med VITT, ROSA, LILA och årets trendfärg SVART. 
image1004 
Det är naturligtvis också TULPANER som gäller...Här en rosa-vit fransig variant och en klassisk vit,  blandat med "snöat" BLÅBÄRSRIS och "silvrad" VAXBLOMMA.
    
För egen del finner jag det lite FESTLIGT och KUL med allt det silvriga, men emellanåt känns det också som att det blir FÖR mycket av det goda...Här är det den normalt vita BRUDSLÖJAN som tillsammans med den normalt röd-bruna HYPERICUMEN, fått sig ett rejält BAD av silver. Inte direkt smakfullt enligt MITT tycke och smak, men många kunder  bara ÄLSKAR det... Då faller det sig lite mer smakfullt och naturligt med den lätt glittriga GERMININ och den rosa AQUA-rosen, som endast fått en touché av glamouren, tycker jag.
   
Det är också ORKIDEÉR som gäller till nyår. Här är det enkla arrangemang till bordet i form av en CYMBIDIUM-ORKIDEÉ.  Endast en klocka per cocktail-glas är använt - enkelt och effektfullt. Och tillsammans med lite "piffiga" detaljer och pynt blir det riktigt trevligt. Och så SILVER naturligtvis...

För EGEN del blir det nog lite enklare och kanske något mer sparsmakade bordsarrangemang till nyår. Men om det nu skulle vara så att jag VILLE använda mig utav silver-färgen och allt det glittriga, är det bara att efter arbetsdagens slut skaka av kläderna och torka av huden på ett och samma ställe, för att därefter sopa upp de glittriga resterna till återanvändning...För GISSA om det glittrar om mig just nu i dessa FEST-TIDER...Händer, kinder, armar och ben...ALLT glittrar...

Så egentligen är väl "NYÅRS-STASSEN" redan fixad och färdig...Klänning inköpt, glittret på plats och med, på grund av en kommande FYRADAGARS ledighet (!),  ett glatt humör, är det väl bara att vänta in begivelserna...=D

Trolda - Glittering...=D

Kommentarer
Postat av: EVA

Jag längtar så mycket efter vita tulpaner...måste nog ut och spana om det finns...skulle vara snyggt till nyår !
*
KRAM EVA

Postat av: Eivor

Önskar Dig ett riktigt Gott Nytt År och en glittrande nyårsafton i Din vackra klänning.
Hälsningar Eivor

2007-12-30 @ 13:22:00
Postat av: Trolda

Eva; Införskaffat IDAG...=D Dessa underbara blommor!Kram =D
Eivor; TACK kära Eivor! Det värmer mycket =D Och DETSAMMA till dig! Hoppas du startar din blogg igen!?!
Trolda - kramar!

2007-12-30 @ 17:11:08
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Poppins

Lite glitter är OK men jag tycker blommor och växter är så vackra i sig, så jag håller med dig. Något enklare bordsdekorationer blir det här med... men med liiiiite inslag av silver...
kramar

2007-12-30 @ 20:41:45
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback