Min Hall

Det första intrycket av någons SMAK och STIL - och därmed också en hel del av PERSONLIGHETEN -  skapas oftast i HALLEN, eftersom det ju är där man först kommer in...Jag vet inte vad folk tycker om MIN hall, men jag tycker själv den speglar lite av PYSSLIGHET, VÄRME och GLÄDJE...(Det är iallafall så jag VILL vara...=D) Och den solgula vackra färgen känns bara så härlig! Blandat med det FRÄSCHA zinket. Och LJUS förstås...image971 
Hyacinterna sprider en UNDERBAR väldoft vid hemkomsten och gör att du känner dig EXTRA välkommen! Mossan förgyller och ger värme med sin friska gröna färg. Lite JULKULOR deklarerar att det faktiskt snart nalkas paket och klappar...=D "Dockan" på väggen är en trogen följeslagare och heter MARY. Hon har givits mig med Kärlek och sägs bringa Lycka i tillvaron...Naturligtvis följer Hon med till nytt residens!
   
På TOADÖRREN signaleras det "PARFYM"...Och det TROR vi väl på...!? Iallafall är det nästan konstant ett doftljus som brinner där...=D
image976 
Lite "slitet och nött"...Jag GILLAR den stilen.
image977 
Ja, så har Ni fått en liten inblick av delar i min HALL...Och jag hoppas att Ni känner Er välkomna!

Trolda - Welcoming You!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilket underbart "kakfat" !!! Och så välkomnande det känns...precis som det ska vara i en hall !
***
Natti natti
KRAM EVA

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag känner mig absolut välkommen....ser hemtrevligt ut.

2007-12-12 @ 09:37:57
Postat av: Trolda

Eva; Visst ÄR det...=D Har sällan (eller aldrig) varit fyllt med KAKOR dock...Välkommen så! =D
Slottsträdgårdsmästaren; Du är så välkommen så...Och nu när SYRÈNBERSÅN är passé kan det kanske bli BALKONGEN då...=D

Trolda - =D

2007-12-12 @ 14:17:06
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Poppins

Jag känner mig väldigt välkommen! :) Din hall ser verkligen ombonad ut. Och det där ZINK-fatet skulle jag inte säga nej tack till. Helt underbart! Eller fågelburen på ben, oj, oj, oj...
Det syns att HÄR bor en person som har säker smak och är duktig på blommor.
Hälsa Mary. Många kramar från Poppins

2007-12-12 @ 20:40:30
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag vet inte vad jag ska skriva mer än: JAG VILL HA ALLTIHOPA !!!!!!!!!!!!!!!!
Många, många Lilykramar

2007-12-13 @ 19:07:07
Postat av: Helena

Oh ja, så fint så. Jag önskar jag vore lite mer som du. Jag får oftast inte till det så där fint. Men jag gör så gott jag kan :0)
Ha en trevlig Lucia kväll.

2007-12-13 @ 19:59:36
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Trolda

Poppins; Tack =D Och du ÄR välkommen =D Mary hälsar tillbaka =D

Lily; ANADE väl lite av ditt "habegär" inför zinket...=D

Helena; Det är det viktigaste - att göra så gott man kan =D Tack =D

Trolda - med bamsekramar!

2007-12-15 @ 17:27:05
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback