Mitt Sovrum

Mitt SOVRUM är det rum som blev färdigställt allra först i min nya lägenhet. Kanske helt enkelt för att kropp och själ har behov av vila och rekreation i form av sömn...Och det är ju DET som sovrum främst är till för...eller!? =D

Det är tapetserat i en varm GRÖN nyans som ju sägs ge HARMONI, BALANS och VILA. Uppiffat med detaljer i GULD - en färg jag bara ÄLSKAR - och möblemang i SVART smide. URSNYGGT om jag får säga det själv! =D
image952 
Som av en händelse HADE jag redan möbler i samma möbelserie INNAN den nya sängen anlände...=D Det är IKEA´s "sängserie" som heter NORESUND som genomsyrar rummet.
  
Gavel, hylla och två sängbord. Såååå fint...=D
image955 
image956 
Hyllan har den fördelen (eller kanske nackdelen...) att på dess GLASHYLLOR, och dessutom på de SVARTA detaljerna, syns ALLT damm...Perfekt för allergiker alltså - du SER när det är dags att damma. Inga dammråttor HÄR inte med andra ord! =D
image957 
Allt övervakat av en SKÖNHET. Som bara passar in PERFEKT i färg och stil...I MITT sovrum...Så är det.

Trolda - In The Bedroom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är välkommen när du vill :)
Så mysigt sovrum du har. Varmt och ombonat.
Jag har också en grön tapet i mitt sovrum. En svart järnsäng från Ikea´s gamla sortiment, Tromsnes tror jag den heter. De passar bra ihop, sängen och tapeten alltså.
ha en skön första advent
kram Lily

2007-12-01 @ 15:06:16
Postat av: Pethra på Inredningsbloggen

Så Troldigt! :-) Och vilka fina lyktor, om jag inte minns fel så är Du galeni lyktor! ;-) Jättesnygga var de Du visar på bild.

Postat av: Poppins

Så kul att få titta in i det allra heligaste! Och precis som vi kunde förvänta får vi se ett ombonat och charmigt sovrum! Grönt i alla nyanser - det är min favoritfärg. Men ganska svårt att inreda med så det blir mest i detaljer. Ett sovrum i grönt måste vara underbart - det känns väl som att vakna upp ute i naturen.
Ha en bra söndag i advent.
Kramar

2007-12-01 @ 21:54:04
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Eivor A

Hej,
Roligt att se att Du kommit tillbaka på bloggen.
Ditt sovrum var väldigt vackert (nästan maskulint) :)i färgerna alltså.
Det är väl skönt att bo i lägenhet på vintern och slippa isiga småvägar.
Hälsningar Eivor A (utan blogg tyvärr)

2007-12-02 @ 00:05:55
Postat av: åsa

Hmm.. jag läser att det hänt endel i ditt liv..... fint sovrum..
Hoppas nu du kommer att trivas..och så hörs vi..=))
Kul att du är på G igen../åsa

2007-12-02 @ 16:26:38
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Maria

Men hallå? är du tillbaka? så skooooj! =D

2007-12-02 @ 17:13:57
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: Zassi

Hallå!! Så fint :) Grönt är en underbar färg - det vill jag oxå ha i sovrummet (närvinugöromdet)! Gillar allt! Älskar dina runda klot! Ser fram emot bilder från köket sen... :) Ha en underbar sönda'skväll! Kramiz

2007-12-02 @ 20:02:38
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Johanna

Kul att du är tillbaka igen!

2007-12-03 @ 08:06:39
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Eva

VÄLKOMMEN TILLBAKA VÄNNEN !!! Du är saknad...
Läser att ditt liv förändrats...förstår att det varit jobbigt men försök att se framåt !
Och vilket läckert sovrum...guld...snyggt !!!
*
Ha en fin start på veckan !
KRAM EVA

2007-12-03 @ 09:49:48
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Trolda

TACK alla SÖTA! för värmande och glädjande ord!!! =D
Det gör mig så GLAD!
Trolda - =D

2007-12-03 @ 12:52:30
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Monica Sahlin

Ser bilder från din arbetsplats på bl.a. gjutjärnsmöbler. Undrar om dom är till salu, kostnad och vad din arbetsplats heter och ligger?

Tacksam för svar på detta!

MVH

Monica Sahlin.

2009-06-07 @ 12:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback