"Nu vänder det"...=D

image991 
Nu stundar LJUSARE tider...ÄNTLIGEN vänder det, och LJUSET kommer så sakteliga åter =D (Jag vet nu dock att det inte sker över en natt direkt, men bara det att det faktiskt är ett FAKTUM, får mig LJUSARE till sinnes!)

VINTER i all ära, och JULEN med den...Men för egen del konstaterar jag att jag är en LJUS-BEROENDE människa. Jag blir PIGGARE, jag blir GLADARE och jag får framför allt mer ENERGI.

Jag ÄLSKAR stearinljus och MYS i mörkret, men mår allra bäst när SOLEN strålar med sin LIV-GIVANDE kraft och när det nu rådande mörkret avtar...FINNS det något mer underbart än VÅR-SOLENS gassande strålar!?! Och vem har sagt att stearinljus enkom tillhör VINTERN!? Här råder förbränning året om - oavsett årstid =D

Därför firar jag nu så stillsamt ikväll LJUSETS återkomst! Med trevligt sällskap, ett glas vin och smarriga ostar. Allt till LJUSETS ära...Och med nya möjligheter som stundar.

Varde ljus!

Trolda - Your Light In The Dark...=D



Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Visst är det en stor dag det här när det vänder...jag hyllade vändningen själv på min blogg. Nu ser vi fram mot ljusare tider på alla sätt.

Postat av: Anonym

Jo, tack o lov! Det är tack vare alla ljusen och blommorna som man klarar denna tiden.
Jag längtar till våren...
ha de gott
kram Lily

j

2007-12-22 @ 21:04:13
Postat av: Poppins

Nu har det verkligen varit som mörkast och det känns skönt att det vänder. Sakta men säkert blir dagarna längre och vi orkar lite mer.
Hoppas du har haft en mysig kväll med ost och vin. Själv har jag haft julfest med bokklubben och både ätit och druckit gott. Och tomten kom med några julklappar. Kan livet bli bättre?
Julkramar från Poppins

2007-12-23 @ 00:45:10
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: Zassi

Jag håller med dig!! Jag älskar ljusmys och mörker - men jisös så härligt när solen lyser :)

Och du: Spegeln kostar ENDAST 150,- på Jysk!

En alldeles underbar JUL önskar jag Dig!!
Hoppas du får vara ledig några dagar så du hinner njuta lite oxå!Kramiz//Z

2007-12-23 @ 14:15:23
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Visst gör vi det! DIN dedikation till LJUSET är underbar!Kram!
Lily; Ja, nu läääängtar vi...=D
Poppins; Livet är fiiiint just nu, och att LJUSET återvänder gör det ju bara ÄNNU fiiiinare...=D
Zassi; 150 spänn!!!! Och jag som INTE hade tänkt mig att åka o handla under mellandagarna...Får nog bli ändring på det...=D (o jag vill ha TVÅ...=D)Blir ledig i två dagar iallafall.....Juldan o annandagen...INTE ILLA ;)....
Trolda - med kramizar till er alla =D

2007-12-23 @ 19:26:04
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback