Sju Önskningars Önskelista

Så här i KLAPP-TIDER och med TOMTEN så sakteliga nalkandes skickar Nina På Johangården en UTMANING till mig, där jag uppmanas skriva en ÖNSKELISTA. En önskelista som skall bestå i inte mindre än SJU önskningar.

Jag skulle ju kunna skriva att jag så gärna vill ha ett till mitt nya sovrum matchande ÖVERKAST...Helst då i svart, grönt och guld. Med passande KUDDAR till...Eller att jag skulle bli oerhört glad för en gigantisk SPEGEL till hallen där jag i sann "EGO-ANDA" kan frottera mig i den för dagen utvalda utstyrseln...Ett presentkort på något trivsamt SPA hade inte varit fel heller...

Men det skriver jag INTE. För när självaste TOMTEN ber om en önskelista känner jag att det krävs STÖRRE önskningar än dessa triviala ting...Och kanske ej heller av det MATERIELLA slaget utan lite mer på det TANKEMÄSSIGA och KÄRLEKSFULLA planet. SÅ tänker JAG och hoppas att TOMTEN kan dyka upp med några glada överraskningar från sin säck...=D
image978 
1) Jag önskar mer KÄRLEK i vardagen. En liten KLAPP(!) på axeln, ett vänligt leende...Att vi människor behandlar varandra med omtanke och respekt. TÄNK vad detta lilla skulle förändra mycket i Världen!

2) Jag önskar en välmående PLANET. En Jord där ALLA har möjlighet till att andas frisk luft och bada i rena Hav. Där Jordens välmående avspeglas i en resursavkastning som delas lika av ALLA. TÄNK vad underbart att veta att alla kan få njuta och ta del av det som Moder Jord delar med sig utav och äta sig mätta...Ett JULBORD(!) åt alla!

3) Jag önskar att RESOR i TANKEN kunde iscensättas på stört...DRÖMMER jag om Karibien skall jag HAMNA där på sekunden UTAN flygplanstrafikens avgaser som påverkar...Vill jag tillbaka sker det inom "fem röda"...TÄNK vad härligt med fria SLÄD-RESOR(!)  med Tomten...=D

4) Jag önskar mer TID. Tid för umgänge och samvaro med nära och kära. Tid till eftertanke och stillhet. TÄNK att fira JUL(!) i stilla stund...

5) Jag önskar en gigantisk TOMTE-VERKSTAD(!), liknande den som är situerad på Nordpolen. Men istället för leksaks-tillverkning i stor skala skall där tillverkas HANDLINGAR och GÄRNINGAR av alla de goda slag på löpande band...Rätt ner i den stora TOMTE-SÄCKEN för att spridas Världen runt...TÄNK vad GLADA människor skulle bli av att öppna "en god handling eller gärning"!

6) Jag önskar att alla de som känner sig ENSAMMA skall få möjlighet till att uppleva en riktig FAMILJE-JUL(!) TÄNK vad underbart att få ta del av den stora gemenskapen...

7) Till sist önskar jag fler TOMTAR(!) Mer Tomtar som kan uppfylla fler önskningar. Som med sin positiva energi och med sin frenesi kan sprida budskapet och glädjen til den lilla människan så att Hon kan utföra "stora ting"...Stora ting som i att kanske anamma iallafall NÅGON punkt på denna "Önskningarnas Lista". TÄNK vad mycket LÄTTARE allt skulle bli...=D
image979 
Meningen är att JAG nu skall skicka UTMANINGEN vidare till SJU andra BLOGGARE. Jag tycker att de som KÄNNER för uppgiften skall ta sig an den, och det HADE varit extra kul att få en inblick i bland andra Zassi´s, Poppin´s, Lily´s, Eva´s och Slottsträdgårdsmästaren´s önskningar...Kan jag DESSUTOM få Janne till att önska något annat än MUSIK är det en stor bonus...=D

Trolda - With Wishes...                                                            image980 


Kommentarer
Postat av: Poppins

Söta Trolda! Du har verkligen ett stort hjärta och din värme kommer förhoppningsvis att sprida sig över hela klotet. Inte för att spä på växthusklimatet (fniss) utan för att tina upp alla förhärdade hjärtan bland makthavare och småpåvar!
Jag önskar med hela mitt hjärta att alla dina önskningar slår in (och att överkastet kommer med på köpet) och avböjer ödmjukast att stå över utmaningen. Jag kan inte matcha dina önskningar, det finns inte mer att säga! :)
Kramar från en beundrande Poppins

Postat av: Zassi

Åh men så underbara önskningar!! Och självklart tar jag mig an utmaningen - om än mer på det materiella planet :) Jag tycker dina önskningar är guld värda! Och just på grund av det så hoppas jag att du får både SPA-present och SPEGEL. Kan redan nu tipsa om att Jysk har stora jättefina speglar för endast 250 riksdaler! Jag har den "lilla" i matrummet, ovanför bordet. Den finns i stor modell både som vit och silver. Tyvärr inte GULD :) Ta nu dina slanka ben och trippa in på Jysk och ge dig själv en spegel i julklapp! Kramiz//Z

2007-12-13 @ 08:26:34
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Eivor

Nu tror jag inte på tomten, men om han fanns, så önskar jag en vacker guldgloria till Trolda, för Dina fantastiska oegoistiska önskningar för en bättre värld.
Överkastet och spegeln kanske Du får på köpet.
Trevlig Lucia - Eivor

2007-12-13 @ 13:29:22
Postat av: Nina på Johangården säger

Det var rejäla önskningar det :)

2007-12-13 @ 14:56:22
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Anonym

Det enda jag kan säga, är, att jag önskar att DINA önskningar ska slå in, och att DU som en godhjärtad människa, ja, ditt hjärta är av GULD. Ska få ett överkast som matchar ditt hjärta. Du och min store idol, Bono, ni två tillsammans skulle kunna göra storverk för världen.
många, många Lilykramar

2007-12-13 @ 19:20:17
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag har samma önskningar som du. Så!

2007-12-13 @ 21:51:45
Postat av: Trolda

Nej men nu blir jag nästan rörd till tårar över ERA vackra ord...TACK, TACK =D Det känns så HÄRLIGT med så KÄRA blogg-läsare =D Och jag hoppas naturligtvis ERA önskningar skall slå in också!

Trolda - Tacksam =D

2007-12-14 @ 08:02:26
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: åsa

Ja.. dina önskningar.. skulle så väl behöva slå in.. och så vackert skrivet..=)) Ha det gott! / åsa

2007-12-14 @ 18:07:48
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Trolda

Åsa; Tack skall du ha =D
Trolda - kram

2007-12-15 @ 17:24:40
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback