Aktiviteter i Sovrummet...

Förutom andra eventuellt vanligt förekommande aktiviteter i sovrummet råder där också nya. Även de utförs i sängen...=) (För bästa möjliga komfort!)

Det handlar om självplågeri i form av sit-ups och cykling. På låg nivå.

Min ambition är nu inte att erhålla en "skurbrädemage" a´la Carolina Kluft, därtill är jag för en gång skull alltför mycket av realist. Den möjligheten känns passerad och förbi, för längesedan.

Målsättningen är dock att minska den något putande silhuetten. Jag tycker nämligen det putar tillräckligt ändå...

Så med ett stönande och stånkande, mer rödmosig än någonsin, intog jag igår position. 50 situps blev det, och 50 "cykel-ben". Helt utslagen efter nämnda övningar insåg jag att jag hade för mig helt nypåfunna muskler. I magen, i buken och i benen. Puha, det var jobbigt...

Ännu jobbigare kändes det att nu på morgonen  ta sig ur sängen! Öm, ledbruten och med värk kändes det onekligen som jag varit mycket aktiv...Och ikväll är det bara att köra igång igen. För nu skall det banne mig minimeras på putandet! Det har jag bestämt, så är det.

Och jag måste ju säga att det är en ganska så skön känsla när det värker så där lite lagom i magen av utförd aktivitet. Och tänker man på kommande resultat blir man ju ännu mer engagerad. "När jag struttar runt där med min platta, o-putande mage..." =D

Trolda - In Action!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad duktig du är! Nu i början kommer du dessutom märka framsteg varje dag, att du blir mer och mer uthållig!
Själv är jag sämst i världen just nu, har inte vart på gymmet sedan förra måndagen. Men jag ska masa mej dit idag och se om jag kan bränna några kalorier=D

2007-02-28 @ 07:14:57
Postat av: Zassi

Hihi.. det låter ju alldeles lysande!
Hmmm... kanske man skulle prova på?

Postat av: Trolda

Ja, jag känner att motivationen just nu är den rätta...Iallafall för ett par veckor..=D det är liksom så det brukar sluta...

Trolda - med maaagmuskler..=D

2007-02-28 @ 17:54:18
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: fialotta

Du det är bara att köra på! Det går om man vill :)

2007-02-28 @ 20:48:18
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Fialotta; Det är ju onekligen du ett levande exempel på....=D(Har kämpat nu på morgonen igen..Huu, det värker i min stackars mage..=))

Trolda - Godmorgon!

2007-03-01 @ 07:13:26
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback