Lördagsmys

Efter en intensiv dag på jobbet är det alltid så skönt att komma hem! Ännu skönare blir det när den käre Sambon är på plats och "organiserar upp" det hela.

Med dukat bord, tända ljus och med himmelska dofter från köksregionen sprider sig lugnet, glädjen och harmonin i kropp och själ. Från högtalarna ljuder vacker, klassisk musik på lagom hög nivå. Jag kopplar av, jag är hemma.

107318-343

Jag blir serverad ett glas rödvin och sätter mig i favoritfåtöljen. Lyssnar stillsamt till musiken och Sambon´s aktivitet i köket. På menyn står det FISK, rödspätta. I limesås. Låter väl inte helt illa...Till det serveras det ris, grönsaker och vitvin. Det doftar ljuvligt.

107318-345

Mitt bidrag till dineringen är TULPANERNA. Ett fång med vita, dubbla små Sötnosar. Allt annat är Sambon´s förtjänst och omsorg.

Jag inser att jag är lyckligt lottad, att det finns Kärlek i Världen och att jag har det väldigt bra. Jag försöker ta till vara på det och sända Kärleken i retur. Till min Sambo, till min omgivning.

Trolda - with Love.

Kommentarer
Postat av: Charlotte von Stein

Rott vin fore vitt?? Testa sandflundra!

2007-02-24 @ 17:19:12
Postat av: Anonym

Härligt att komma hem till dukat bord.
Vilka vackra tulpaner jaggillar vita jättemycket.
Ikväll ska jag hålla tummarna för Andreas Johnson
/pimpim

2007-02-24 @ 17:30:58
Postat av: Inga M

Roligt att få kika in hos Er! Det måste bli en trevlig kväll med god mat o ett gott vin! Ha det bra!

Postat av: Trolda

Charlotte von Stein...; Här följer vi våra egna regler...=D

Pimpim; Dina tummar fungerade visst! =) Och vita tulpaner är också mina favotiter.

Inga; Det var så MYSIGT...=D Och fantastiskt god mat!

Trolda - Godmorgon!

2007-02-25 @ 08:56:19
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Johanna

Åh va mysigt det låter! Härligt att bli ompysslad ibland!

2007-02-25 @ 12:55:56
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Anonym

Johanna; Visst är det! =D

Trolda - Tjingeling!

2007-02-25 @ 16:20:38
Postat av: Thea

Åh, så underbart att komma hem till ett så vackert bord och snäll sambo :)

2007-02-25 @ 21:58:28
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: Trolda

Thea; Livet har sina små ljuspunkter..=D

Trolda - Godmorgon.

2007-02-26 @ 07:45:49
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback