Musik-tips!

107318-352

Det finns säkert ingen kategori av musik som går under namnet "Blues-Country-Pop-Visa", men NU gör det det. Här på MIN blogg. För det känns som det bästa sättet att beskriva Sophie Zelmani´s nya skiva "Memory Loves You".

Lite vemodsaktig Blues. Lite svängig Country. Lite lagom Popigt. Och med Visans melodi. Allt blandat, mixat i en härlig kompott!

Som vanligt får jag också visuella visioner av musiken. Här sitter jag på en veranda, gömd från solens heta strålar. Jag blickar ut över en fantastiskt vacker trädgård med böljande gräsmattor och doftande vita syrener. Stora trädkronor avgränsar det inre från det yttre, där finns en tydlig gräns.

Jag sitter ensam och jag har besök. I min ensamhet får tankarna flöda fritt, fantasin är livlig. I tvåsamheten är det lågmälda långa konversationer, där innehållet svävar över oändliga mål. Vi njuter av rödvinets sötma, och vinden är ljum.

Allt detta upplever jag genom Sophie´s sensuella, lite sorgsna röst. Hon tar mig med på en stilla resa, små utflykter där sinnligheten får råda. Och jag är glad att vara innehavare av denna skiva, som jag faktiskt fick nys om av en "Medbloggare". Tack för det! Och jag kan varmt rekommendera andra att göra resan tillsammans med Zelmani.

Trolda - On the Porch.

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästarens

Vad fint att du gillade den....har faktiskt glömt att köpt den trots att jag röjt i butiker idag. Eftersom jag har alla hennes tidigare album så måste jag såklart inhandla denna så fort som möjligt....i morgon blir det nog.

Postat av: Kix

Tack för tipset, alltid lika trevligt medbra musik. Jag gillar hennes tidigare album så denna är säkert också bra som du skriver.

2007-02-27 @ 21:30:56
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: Zassi

Vilket bra tips :)

Jag har bokat en biljett till Victoria Tolstoy's konsert här i stan... lite jazzigt blir bra tror jag :)

2007-02-27 @ 22:03:11
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: fialotta

Åh den har jag inte hört! Måste jag genast ta itu med nu när jag ändå bara ligger hemma och snörvlar, får skicka ut syster på stan :). Det har varit något konstigt med din blogg idag. Jag har inte kommit in på den!!!! KATASTROF! :) Men nu så fungerar det igen! Hoppas du haft en bra dag och att du får en god natt!

Sen kan jag meddela att de är verkligen sängläge som gäller här. Vilken envis feber! Vidare mycket kärlek får jag då inte. Ingen som vill hålla mig sällskap, så konstigt :D

2007-02-27 @ 22:44:22
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Slottsträdgårdsmästaren; Ja, tack för tipset! Verkligen en kanonskiva!

Kix; Då blir du nog inte besviken!

Zassi; Vad roligt med konserter! Och Victoria har en härligt jazzande attityd! =)

Fialotta; Ja, min blogg har varit "ur funktion"..Fick ordning på den igen på kvällen.Men nu på morgonen har den krånglat IGEN!!! Usch, det är så irriterande! Hoppas du är bättre från förkylningen nu. Jag lovar att Sophie´s nya skiva kan pigga upp! =)

Trolda - Godmorgon!

2007-02-28 @ 06:27:12
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Jag gillar sofies sköna ballader och hennes röst.. jag vet hon kommit ut med en ny platta för en tid sedan, hört en eller två på radion som jag gillar. Bara rädd för att de liknar allt annat hon gjort..
Kanske läge ändå att köpa den där när jag hör dina ord här:-)
Ha de..

2007-03-20 @ 20:23:02
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback