Nystädat!

Idag har jag städat REJÄLT i köket. Det känns så tillfredsställande att följa AJAX-doften runt köksregionerna och insniffa doften av renhet. Eldar man som jag med VED har det en tendens till att bildas ett tunt, tunt sotlager över inredningen. Det är smällar man får ta när man njuter av sprakandet och knakandet och doften av vedeldning. Då får man hellre städa oftare.

107318-328

I köksfönstret blev till och med rutorna putsade, trots bitska minusgrader. Nyplantering i amplar och i Mormors(!) gamla soppterrin. De grå äggen kändes rätt att lägga fram i ljuset,  för snart är det ju dags med ÄGGLÄGGNING i Naturen!  De små söta SNÖDROPPARNA från trädgården går snart i blom! Och LJUS kan jag aldrig få för mycket av. Så är det.

107318-329

Under spiskupan är det naturligtvis EXTRA sotigt. Därför har jag nu placerat GLAS och MUGGAR där...(Smart va!?!=)) Och så får man ju då hellre DISKA dem oftare...

Min gamla VÅG - också DET Mormors- får husera lök och vitlök och rödlök, det passar riktigt bra tycker jag. Att jag är KÄR i ankor råder väl inget tvivel om!?! Och säga vad man vill om SPETSDUKAR...Här gör den sig riktigt fin, i ett hus anno 1790 !! SÅ är det...=D

107318-330

Sambon´s Morbrors gamla VINLÅDOR som fraktats vida Världen runt, eftersom han är SJÖMAN,  får inhysa lite av vardagsporslinet! Jag älskar att ha lite HISTORIA bakom tingen i huset, och tänker gärna på dessa lådor gungandes över vidsträckta hav...NU har de kommit HEM till mig, till mitt gamla charmiga hus. Och jag är övertygad om att de föredrar den stilla rofyllda atmosfären här, före livet på stormiga hav.

Jag känner mig oerhört NÖJD med dagens städ-insats! Skall nu sätta mig ner i favoritfåtöljen, slappna av och bara MYSA! Så är det!

Trolda - Cleaning.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ser jätte mysigt ut hos dig! Ja, vill man ha det fint och mysigt, får man kanske städa lite extra, men det är smällar man får ta =)

Postat av: Slottsträdgårdsmästarens

Vad tar du för att städa en lägenhet i Stockholm Cleaning-Trolda?

2007-02-20 @ 19:13:07
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Emma

Man känner sig riktigt hemma när man tittar på bilderna. Så mysigt det ser ut. Saker med litet historia bakom blir ofta så välkomnande på något sätt.

2007-02-20 @ 19:30:48
URL: http://emmalexa.blogg.se
Postat av: Anonym

Så hemtrevligt du har det hemma hos dig.
Så mycket fina saker du har. /pimpim

2007-02-20 @ 19:43:52
Postat av: Trolda

Johanna; Tack skall du ha..=D Det är ju nu inte alldeles roligt att städa, men det är ju en del av Livet om man nu inte vill ha det alldeles "sunkigt"omkring sig....

Slottsträdgårdsmästaren; Ja en kurs i allmänvettig TRÄDGÅRDSSKÖTSEL kanske vore legitimt....=D

Emma; Tack skall du ha! jag tycker själv om "hemma-vid-känslan" och är väl egentligen smått omodern, men lite mysig...=D

Pimpim; Det har ju du också har jag sett...=D

Trolda - Trevlig kväll!

2007-02-20 @ 20:13:30
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: cleo

Ja, visst är det härligt med AJAX-lukt när man städat! :-) Mysigt, mysigt!

2007-02-20 @ 20:26:07
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: cleo

Jag kan kommentera, jag kan kommentera! :-)

2007-02-20 @ 20:26:27
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Zassi

Åååh så mysigt och varmt och välkomnande och ombonat och fint och nystädat och doftande och vackert!!
Av alla finfina hem som visas runt om här i bloggvärlden så finns det ingen som utstrålar sån värme som din gör :)
Det är så roligt att dina på dina bilder för det är så mycket man kan upptäcka och så mycket fint att se.
*lycklig*

2007-02-20 @ 22:36:24
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Zassi

Ooops... ..att titta på dina bilder...

Och jag är nykter :)

2007-02-20 @ 22:37:09
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Fialotta

Åh så härligt med doften av nystädat. Då känner man verkligen lycka! Så mysigt och fint du eller rättare sagt ni har det! :)

2007-02-21 @ 06:35:39
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Trolda

Cleo; Ja visst doftar det gott med nystädat!Och härligt att du kan kommentera igen!

Zassi; Du vet onekligen hur man skall få en person(läs MIG)på glatt humör!!! =D Jag blir så glad över dina kommentarer!!Tack, tack, tack....=D

Fialotta; Du är minst lika rar du i dina kommentarer! =D Och det GER ett "lyckorus" med nystädat, så är det!

Trolda - med en GOD GLAD Morgon!

2007-02-21 @ 07:52:08
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback