Van Morrison

107318-319

Van Morrison har samlat några av sina alster på skivan "At the Movies".  Det är inget nytt under solen, utan gamla hederliga "goingar". Men jag kunde inte låta bli att införskaffa den likväl.

Har man som jag lyssnat en del på denne man känner man igen det mesta...Det är samma gamle Van, samma musiker. Och det svänger sådär "lagom". Trallvänligt, behagligt och perfekt när man rattar bilen.

Har man inte lyssnat på Van Morrison tidigare skall man nog hellre satsa på en "best of"-skiva. Har man lyssnat tidigare lär man som sagt garanterat känna igen sig. Och säkerligen tralla med!

Trolda - Brown Eyed Girl (with a dash of Green!)

Kommentarer
Postat av: Budda

Ok, sa det ar bilmusik! Detta kanske forklarar varfor han aldrig fastnat hos mig: Jag har ju ingen bil! Nu nar vi ar pa kopplingen musik|aktivitet: Inget slar Metallica nar det galler att strecha pa golvet och sedan ga loss med nagra hundra sparkar och slag pa sandsacken. Efterat blir man helt lugn. Da kan man strecha igen, till Neil Young, Harvest!
Har du nat bra tips pa diskmusik, skulle behova det ibland?

2007-02-15 @ 19:10:43
Postat av: Zassi

Nää, men jag skrev ju nalletavla (på förra inlägget) det var ju 2 katter! Herregud *bankar huvudet i bordet*!!

Som musikälskare går det alldeles utmärkt med Van Morrison :)

Postat av: Konstprojektet

Hello Brown Eyed Girl !

Vill tacka för alla härlig inlägg hos oss & önska dig en riktigt härlig helg (kanske till tonerna av van Morrison). :-)

2007-02-16 @ 12:25:44
URL: http://konst.wordpress.com
Postat av: Trolda

Buddha; Jag trodde BuddHa(!) var en FREDLIG person utan aggressioner där sparkar INTE är det förlösande mottot...!?!(Förstår dock att man sparkar till Metallica...=)Diskomusik!? Är ju egentligen inget diskofreak alls, men en förhållandevis ny grupp som heter "Scissor Sisters" gör mig pigg, glad och danssugen! Lite "Bonny M"-stuk, a´la 70-tal, med en dash av soul...(Hur stavas Bonny M egentligen-kommer inte ihåg...)Ett tips du säkert kommer att klassa som disko!JAG tycker faktiskt om dem!

Zassi; Jag visste väl du skulle gilla honom..=D!

Konstprojektet; Det BLI en trevlig helg till tonerna av Van-the Man...=D tack skall ni ha, och jag önskar NATURLIGTVIS detsamma!

Trolda - trevlig helg!

2007-02-16 @ 19:03:33
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: BuddHa

Hej igen! Ja, Buddha var klart fridfull, men nagra av hans efterfoljare, i Shaolintemplet, var riktiga elakingar! Det var dar, enligt manga mytomspunna berattelser, som Kung Fu:n foddes! Haiiiiiiii!

2007-02-16 @ 19:13:58
Postat av: BuddHa

Nej, verkligen inte discomusik!! Jag menar diska, som man gor med AJAX och diskborste!

2007-02-16 @ 19:17:00
Postat av: Janne Pettersson

Ah, det är några fina låtar på den där skivan, men har verkligen alla varit med i filmer? Det var mer än jag visste. "Queen of The Slipstream" är min favorit, tillsammans med "Real Real Gone".

2007-02-17 @ 22:14:40
URL: http://jannepettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback