Döda Poeters Sällskap

107318-249

En av de filmer som jag kan se om och om igen är "Döda Poeters Sällskap".

Det är en fantastisk film där huvudrollsinnehavaren Robin Williams gör sin hittills kanske allra bästa rollprestation.

Det är en film om HOPP, om TRO, om VISIONER och MÖJLIGHETER. Det påvisas att "allt är möjligt" och att man inte skall ge upp. ÄVEN om man motarbetas och trycks ned.

Den ger mig tillit och mod till att "Fånga Dagen" (Carpe Diem) och kanske våga göra det där lilla extra. Jag fylls med värme över Livets möjligheter och skapar mina egna visioner.

Naturligtvis blir det också tillfälle till ett litet "skval", men tårarna torkar fort och jag tar fasta på det LYCKLIGA!

Filmen kom ut redan 1989 och har säkerligen setts av många, men har Du mot förmodan inte sett den, så SE den! Och har Du redan sett den, så kura upp i soffan, mys till det, och se den IGEN! Det är den VÄL värd!

Trolda - with Visions!

Kommentarer
Postat av: cleo

Jag har dvd:n och funderar på att låta barnen se den snart, men de kanske ska vara lite äldre för att kunna förstå det. Den är jättebra. Och R Williams är mycket bättre här än i någon av sina komedier!

Postat av: Trolda

Ja, Williams gör en fantastisk rolltolkning tycker jag! Och filmen berör onekligen...

Trolda - God kväll!

2007-01-23 @ 22:22:12
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback