Göksäter

107318-261

Tillsammans med Goda Vänner tog vi en biltur ut  på den vackra ön ORUST! Medhavd kaffekorg intogs på hög höjd med utsikt över Havet, i fullt solsken. Det är så vackert ute i kustbandet, och det doftade nästan lite av VÅR i luften!

Vi passerade Henån och vår färdriktning justerades därmed lite, och ett besök på "Göksäter" gjordes. Det är en sådan där riktig "BÖS-affär" som har ALLT och mer där till, till humana priser. Och man kan helt enkelt inte låta bli att handla....

Eftersom jag nu är stor konsument av LJUSKÄLLOR av alla de slag, införskaffades detta "3-setet" med ljuslyktor! (Trots Sambon´s kommentar om att "Vi faktiskt redan HAR ett antal av den varan." =)) Jag tycker VERKLIGEN om dem! Och de kostade endast dryga tvåhundra kronor, för alla TRE! Som hittat!

Jag införskaffade också TYGET i bakgrunden. Ett riktigt härligt romantiskt VÅRTYG, som så småningom skall förvandlas till gardiner och kuddar.

Sammantaget alltså en mycket TREVLIG dag i gott Sällskap, och dessutom med ytterligare förnöjelse i form av lite shopping!

Trolda - Shining!

Kommentarer
Postat av: eivor

Hej Trolda,
Eftersom Du skriver om min favoritaffär "Gökis", som min dotter och jag kallar den, så får jag hålla med dig om att det är ett riktigt litet Ullared..
Jag köpte mina blommiga tallrikar där och då förstår jag varför vi har likadana.
Hoppas att Du får en fin helg - här är snö och is på sjön intill.
Hälsningar Eivor

2007-01-27 @ 18:07:05
Postat av: Anonym

Åh de där lyktorna skulle jag behöva ha och jag har en plats som är öronmärkt för dem.
Priset var ju jätte bra. Tyget ser urromantiskt ut, fint. /pimpim

2007-01-27 @ 18:15:46
Postat av: Maria

Vilka FYND! Va underbart! =D
Du vet ju hur jag älskar att fynda ;)

Postat av: Zassi

Men vilket fynd!!
Dom här sambosarna verkar inte förstå det här med ljuslyktor. Min är likadan?!

Vackert tycker jag :)

2007-01-28 @ 10:31:37
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Underbart med picknick!

2007-01-28 @ 12:47:44
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Trolda

Eivor; Det är faktiskt bara andra gången jag är där.Och första gången köpte jag mycket riktigt "våra"tallrikar där...=)Och det finns ju så mycket "roligt"där.Trevlig helg till dig också!

Pimpim; Jag hade egentligen ingen öronmärkt plats för dem alls...Men det får jag ORDNA en..=)!

Maria; Ja, du gillar att fynda ju...=)Det vet jag!=D

Zassi; Ja, de Sambo`sen...Konstigt att de jämt skall vara sådana!?! =)Och visst är de fina!

Lars Anders; Picknick i det fria tillhör Livets Goda! Jag längtar så till den första VÅRPICKNICKEN....Mmmm..=)

Trolda - Tjingeling!

2007-01-28 @ 17:23:05
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback