"Mina Djur"

107318-267

Eftersom det verkar så omåttligt populärt att skriva om DJUR denna afton, får väl heller inte jag vara sämre...=)

Så här ser det ut nästan varje dag vid mitt fågelbord. Ett antal RÅDJUR struttar runt och mumsar solrosfrö, havre och bröd. Till fåglarnas förtret och irritation!

En fantastisk syn tycker jag och jag har dem GÄRNA i min trädgård till beskådan! Visst - jag lär få bjuda på några tulpanlökar fram på vårkanten - men det gör jag så gärna så....=)

Damen längst till vänster i bild kallas "Strutta" och är mer eller mindre halvtam. Jag kan gå ut till fågelbordet utan att Hon springer iväg. Jag kan även prata lite med Henne och kommer så nära inpå som cirka två meter. Hon har Världens vackraste ögon, och Hennes blick säger mer än tusen ord....Jag tror inte det dröjer allt för länge innan Hon tar en brödskiva ur min hand.

Jag är så glad att kunna leva "mitt i Naturen"!!! Känna DJURENS närhet, känna SKOGENS doft, leva och uppleva, förnöjas och glädjas över allt det fantastiskt underbara som erbjuds!

Trolda - Fortunated!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Oj, vilken fin bild! Har Du en så idyllisk utsikt? Rådjur är verkligen vackra djur, graciösa och bräckliga på något sätt. Hoppas att vi kan få fler hos oss framöver. Lodjuren och förra vintern nästan knäckte rådjursstammen här hos oss. Vi märker det nu när snön kommit och vi knappt ser några spår alls.

Postat av: Maria

Det känns som om du bor i rena paradiset, du har mycket vackert omkring dej!

2007-01-30 @ 08:27:12
URL: http://emen.blogg.se
Postat av: cleo

Åh, så fint! De är så vackra. Fast de kan vara enerverande när de äter upp ena blommor. Jag förstår att Du trivs med att bo mitt i naturen, jag hade gärna gjort det själv, och kommer göra det den dag barnen flyttar hemifrån! :-)

2007-01-30 @ 12:01:27
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Trolda

Inga; Ja, precis sådan fin utsikt har jag....=)Åt ENA hållet...Åt andra hållet har jag SJÖN! =D Vår rådjurskull har också decimerats på grund an lo i området. Tyvärr...Men NÅGRA finns kvar!

Maria; Ja, jag bor faktiskt nästan som i ett litet Paradis...=D Tack=)

Cleo; Jag är nog en Naturmänniska i hjärta och själ! Stillhet, skönhet, lugn och ro...Då trivs jag allra bäst=)! Och som jag sa så delar jag gärna med mig av mitt "matförråd" till de vackra Rådjuren...Kanske helst inte ALLA växter, men jag får skylla mig själv! =D

Trolda - Godkväll!

2007-01-30 @ 22:54:18
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback