Snö!

107318-244
Ja, så har vi då fått SNÖ. Jag skall inte säga att jag är GLAD för det, inte alls egentligen, MEN det lyser ju upp litegrann. (Även om det så här i det knappt befintliga eftermiddagsljuset ser lite mörkt ut...).

Det är också en ny STORM i antågande. Förhoppningsvis inte lika nyckfull och katastrofal som stormen Per var.

Med alla förberedelser gjorda inför det eventuella ovädret kurar vi nu så in....Tänder ljus, eldar i båda spisarna medan snön VRÄKER ner utanför fönstret.

Dricker ett glas värmande rödvin, lyssnar på musik och känner oss på riktigt  MYSHUMÖR! =)

Att bida sin tid, att känna sig nöjd över möjligheten att KUNNA kura in och mysa, att kunna vara två, att ha varandra. Allt detta i den vardagliga tillvaron gör att man känner sig tillfreds med livet, att man inser att man är lyckligt lottad, och man är glad för det.

Jag önskar Er alla en fortsatt trevlig lördag, och hoppas att vi alla slipper det värsta av en eventuell storm! Hur som helst är det väl ändå ett tillfälle till en möjlig MYS-lördag!?!

Trolda - in a Cosy Mood!

Kommentarer
Postat av: Zassi

Go' eftermidda' Trolda!
Jasså, oväder på G. Vad mysigt det låter med eld i båda spisarna, och ljus, och mys med varandra :)
Härligt! Gubben och jag har varit och köpt smördeg, filé, en god ost och lite vitlöksbröd...
Ska äta mysmiddag med vin, just nu sitter jag med en cider xide med wasabi + lemon. Är egentligen ingen ciderdrickare, men av ngn anledning har jag fastnat för xide så pass att jag kan dricka en så här bara för att mysa lite, annars är jag en rödvinsdrickare :)
Dopet förflöt fint, dom flesta gav "typiska" dopgåvor, som ramar med gravyr och speldosor - vi var ensam om den framsynta gåvan :) Kul tycker jag - för vem har dom gamla dopgåvorna framme?? En liten silverkopp med födelsedatum på! Superfint det oxå men jag tycktes vara väldigt innovativ :)

Lillan blev döpt till Tess, hon var så duktig, så duktig. Hennes mor läste en dikt för henne och mina tårar sprutade - det var så fint *snörvel*. Typiskt att man ska böla så fort det blir lite känsligt. Lyckat dop hur som och nu är vi hemma och bara myser, barnen är hos sin mor. Ha en bra lördagskväll och hoppas att ni får behålla strömmen trots oväder. Kramiz

Postat av: Sussi

Hej, kikar in!
Länkade hit från Zassis :)
Tack för en trevlig läsning här i din blogg, har förresten en morbror i Trollhättan...
/Hälsn Sussi

2007-01-21 @ 09:24:13
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Kim

Ursh vill ah sommmar :)

2007-01-21 @ 10:14:39
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: Cinapina

Haha Per är ett bra namn på ngt dylikt..
Min bror heter det och han är också en katastrof..
Kikade in här för jag hörde att du var bra på blommor. Nu har jag fått namnet jag sökte via mamma men tittar runt lite hos dig iaf..

Ha en skön helg..
Cinapina

2007-01-21 @ 10:49:07
URL: http://blombergskan.blogg.se
Postat av: Trolda

Zassi; jodå, vi fick behålla strömmen som skönt var! Det blåste dock REJÄLT, men inte som "Per", tack o lov.Och vi myste..HEEELA kvällen..=) Och så skönt att få "lipa" lite när känslorna tar överhanden...=)!

Sussi; Hej o Välkommen!Trevligt med en morbror i Trollhättan så...Det är faktiskt en söt liten stad, speciellt om sommaren.

Cinapina; Välkommen! Kul med nya besökare. Ha en fortsatt trevlig helg du också!

Trolda - söndagshälsningar!

Kim; Jag med..Längtar till VÅREN nu, men det är lite fint med snö också...

2007-01-21 @ 12:47:45
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback