Stormen Per!!!

107318-237
Normalt brukar MÄNNEN som figurerar på min lilla blogg vara av det ATTRAKTIVA slaget....(Iallafall enligt MITT tycke och smak...=)) Idag gör jag dock ett UNDANTAG....Och publicerar en bild på vår allas "METEROLOG-PÄR"!!!

"Meterolog-Pär" riktigt FROTTERAR sig i DOMEDAGSPROFETIORNA!!! HÄNFÖRD läser jag alla hans inlägg och visa ord......Och CHOCKERAS, blir FÖRUNDRAD, känner RÄDSLA inför kommande tider, och FASCINERAS!

Och nu har så mannen självt fått en ORKAN uppkallad efter sig !?!

Jag ANAR hans lycka, hans glädje inför namnvalet.....Och han FÖRTJÄNAR det onekligen!!! REALIST, VERKLIGHETSBASERANDE, och OPTIMIST! Allt detta är han! I samma andetag han deklarerar elände och misär, grund till förändringar och följder det kan få, tar han NYTT andetag och redogör för "VAD VI ALLA KAN GÖRA FÖR ATT FÖRÄNDRA!!!!"

Och jag är glad att han finns...Han förhöjer onekligen TV´s väderdebatter med sitt HÅR a´la HÅRDROCKERS.....(Vad man nu tycker om DET!), och med sitt kunnande!

GLAD åt ORKANEN PER är jag dock så här i efterhand inte...Det ENDA positiva var att jag fick LEDIGT från arbetet på söndagen, och därmed mer kvalitetstid med käre Sambon!!!=)

De andra NEGATIVA bitarna är dock så här i efterhand lite nedslående fakta.....En stor del av ladugårdstaket flög helt sonika iväg......Ljuslyktor (ja, hur dum får man VARA!!? - Ha dem UTOMHUS i stormvarning...ja,ja..) kraschade i tusen bitar, min GETINGFÄLLA i glas blev naturligtvis helt demolerad(men vad spelar DET för roll så här i "anti-geting"-tider...=)).

Vi var också STRÖMLÖSA och TELEFONLÖSA, som sig väl BÖR här ute på vischan...Så jag skall inte KLAGA! Man har ju onekligen hört betydligt värre händelser ute i det vida Landet...Till och med sådana tragedier som dödsfall....Usch och fy vad hemskt!

Man känner sig onekligen LITEN i sådana här sammanhang.....Det är inte mycket man kan göra för att styra vädrets makter. Samtidigt som jag fylls av rädsla inför ovädret, fylls jag också med något sorts glädjerus inför krafterna...Det liksom ilar och pirrar i hela kroppen...Jag kan inte hjälpa det...

Så här i efterhand konstaterar jag OCKSÅ att man faktiskt har det ganska så bra! Man kom skonsamt undan, man lever och har hälsan i behåll....Och man fick tillfälle till att känna sig "som ett med Naturen", och "Väder-Pär" lever onekligen kvar som en säker källa...=)!

Trolda - Stormy Weather!

Kommentarer
Postat av: Roomservice

Men det är onekligen lite läskigt med orkaner och nu när vi ska till Indien och den globala förändringen i vädret har gjort Goa till en malaria zon.....

Postat av: Fialotta

Jag blir rädd när jag läser om alla dessa orkaner. Lyckligtvis klarar vi oss oftast utan dem här uppe i norr omän vi råkar ut för snöstorm då och då.

2007-01-15 @ 16:38:23
URL: http://fialotta.bloggagratis.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Jag tycker att det är ledsamt att läsa om hur du ironiserar över och trivialiserar klimatproblematiken.

2007-01-15 @ 19:02:26
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Trolda

Roomservice; ja visst är det otäckt med allt som sker i världen...Ändå är vi här i Sverige mindre utsatta....Ha en fin smester i Indien trots allt!

Fialotta; Ja, ni har ju era snöstormar då och då.Men på något vis verkar ni mer förberedda och härdade än oss "sydlänningAR"!

Lars Anders; Nu MISSFÖRSTÅR du mig en hel del känner jag! Jag är HÖGST engagerad i miljöfrågorna(det kan du även läsa om i mina tidigare blogginlägg!), och ironiserar ICKE! Däremot försöker jag skriva med en liten "glimt" i ögat..(Och det fungerar ju onekligen...Men tolka det RÄTT käre du!) Sedan är det ju faktiskt OCKSÅ så att man måste lära sig att leva med förändringarna...Även om vi - den lilla människan- gör så gott vi kan är det LÅNGT ifrån tillräckligt som det verkar nu! Och då får man ju försöka "ta det onda med det goda"...Och tror du verkligen jag hade "köpt" ett TRÄD om jag inte var engagerad!??!

Trolda - HÖGST engagerat!

2007-01-15 @ 19:52:57
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: pimpim11

Jag gillar inte när det blåser man vet inte vad som kan hända. Naturfenomen är alltid läskiga det kan ställa till massor av problem. /pimpim

2007-01-15 @ 20:50:26
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Magda

Jag undrade idag när jag läste om att den senaste stormen fått namnet Pär, vem är det som namnsätter de olika naturfenomenen egentligen? Har du någon aning? ;)

2007-01-15 @ 20:55:29
URL: http://magda.bloggagratis.se
Postat av: Zassi

Ojojoj, halva lagårdstaket?! Men hur gick det med missarna?? Stackars - vad rädd dom ska vara.
Tjingeling//Z

2007-01-15 @ 21:30:19
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: cleo

Är tillbaka idag. Men sååå trött. Och jag svarar på DIna mejl imorgon. Kram.

2007-01-15 @ 22:21:10
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Torparfrun i Meåfors

Jag bläddrade neråt i bloggen med hopp om att hitta fler (jo jag tycker om att titta på Pär) attraktiva killar. Hittade till min besvikelse bara fina fönster och annat vackert.

Postat av: Lars Anders Johansson

Ok, jag kanske missförstod dig till en del. Men att lära sig leva med förändringarna är att acceptera dem, vilket vi inte behöver göra emedan det fortfarande finns en chans att rätta till en hel del. Om vi agerar nu vill säga.

2007-01-17 @ 20:09:00
URL: http://slott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback