Ännu en hylla...=D

Sovrummet är  förhållandevis nytapetserat och jag har länge viljat ha en HYLLA där för att få lite mer mys-känsla. Även denna hylla hittades på det förnämliga IKEA och heter så mycket som "LACK". Enkel och okomplicerad med en "osynlig" upphängningsanordning. Jag valde färgen "BOK" som smälter väl in i den övriga interiören. Annars finns den att få i ett otal olika kulörer.
image787 
Med lite "guldiga" saker på blir det varmt och ombonat. De små ljuslyktorna ger ett riktigt romantiskt sken om kvällarna...=) De två SUCKULENTERNA i krukorna är tåliga och tål att stå en bit in i rummet och kräver dessutom minimalt med vatten. Perfekt för min smak!
image788 
Den gamla FOTOGENLYKTAN används inte utan är endast tillförlitlig som prydnad. Den fyndades här på vår till synes outtömliga vind, där man kan hitta lite roliga och udda saker emellanåt...=D De två vaserna väntar på att fyllas upp med någon vacker,och gärna doftande, snittblomma till helgen...

Jag tycker det blev riktigt trivsamt i sovrummet ...Det har känts lite "kalt" och tomt innan hyllan kom på plats, men nu känns det däremot genast lite mysigare.

Trolda - In The Bedroom.

Kommentarer
Postat av: pimpim11

Du fixar och trixar så mysigt du gör det omkring dig Nu blev jag inspirerad jag får fixa imorgonfter blåbärsplocket kram pimpim

Postat av: Maria

Jag tycker alltid det är svårt md vad man ska ha på väggarna. Har någon väldigt särskilt utvald tavla, men jag vill inte ha för mycket. Men hyllor är perfekta för då kan man ju byta prydnader som man vill!
De bruna vaserna var väldigt snygga! =)

2007-07-24 @ 21:07:32
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: Poppins

Det bev jättefint med hyllan där. Tror säkert att det gör det hela med ombonat. Måste beundra dina vackra krukor, de fick mitt ha-begär att vakna.
Hylla i sovrummet fick mig till att fundera på om det inte vore snyggt med en hos oss också. Problemet är bara att så fort vi får en hylla någonstans, har böckerna en förmåga att ta över den. Det blir aldirg så där snyggt med prydnadssaker och ljus. Men tack för inspirationen! Ska i alla fall börja leta efter en hylla som passar.
Godnatt! Nu ska jag sussa sött.

2007-07-24 @ 23:45:39
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: ejmis

Vad härligt med en sån vind...

2007-07-25 @ 00:22:30
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Trolda

Pimpim; Jag tycker om att pyssla emellanåt...tack =) Och vad härligt att plocka blåbär! De smakar ju bara så underbart gott!=D
Maria; Visst är det käckt med hyllor, då kan man ju byta ut efter smak och behov...=D Och vaserna finns på mitt jobb....bara så du VET...=D
Poppins; Krukorna finns OCKSÅ på mitt jobb...=)Och jag tycker mycket om dem, de är lite rustika och "slitna"...Jag har EN hylla till böcker (en bokhylla) och de böcker som inte får plats DÄR, får stuvas upp på vinden...Jag tycker det är VACKERT o hemtrevligt med böcker också, men inte "överallt"...Måste få ha lite PRYLAR också...Kul att ge inspiration, tack =D
Ejmis; En liten "Guldgruva" är den - vinden...=D
Trolda - Godmorgon!

2007-07-25 @ 07:02:54
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Inga M

Jag gillar den där färgen på väggen. Om jag inte ser fel så är det en kaffèålä (stavar så här för jag vet inte hur det ska stavas). Den borde vi nog ha i gubbens rum. Den ser ut att hålla med lorten lite. Och så borde den passa till vitt.
Är det tapet eller målning?

2007-07-25 @ 07:16:10
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

Inga; Det är tapet...."Easy Up" till sambons stora förtjusning...Och färgen hette nog något sån´t...=D Den är snygg till vitt och till många andra färger faktiskt.
Trolda - godmorgon!

2007-07-25 @ 07:27:45
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Lily of the valley

Hej! "Lack" är en bra och snygg konstruktion. Jag har själv en i silver,( har utgått från sortimentet nu tror jag), jag gillar enkelheten på den och att den finns i så många olika färger efter tycke och smak och det blir ju lite olika intryck beroende på vilken man väljer. Du har verkligen fått det ännu mysigare nu, snygga saker du har på hyllan. Jag blir lyrisk när jag ser det. Ljuslyktorna är jättefina. Färgen på väggen är också tjusig. Du har ett "varmt" och mysigt sovrum.
Barnaby var mycket bra igår, tyckte bara att det tog fort slut ;)Ha en skön kväll
kram Lily

2007-07-25 @ 07:33:11
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: pimpim

Du är tagen av mig om du har lust ochh om du känner för det kram pimpim

2007-07-25 @ 19:01:39
URL: http://pimpim.11blogg.se
Postat av: Anonym

Lily; Vad fräsigt med SILVERFÄRGAD! (Kanske kommer att GULDSPREJA min framigenom...=D)Och sovrummet känns faktiskt riktigt trivsamt nu...tack =) Barnaby tar ALLTID slut för fort...;) Kramar!
Trolda - godkväll!

2007-07-25 @ 19:02:26
Postat av: Åsa

Jättefint.. och med de små ljuslyktorna.. i ton i ton..super!..=)/åsa

2007-07-25 @ 19:14:52
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback