"Utmanad"

Jag har blivit utmanad av Maria http://hos-emen.se/ om att nämna TRE "icke-levande" saker som betyder mycket för mig och som jag helst inte skulle vilja undvara, och inser att jag helt har fallit hän för teknikens tidsålder...

Det allra första får bli STEREON. Jag ÄLSKAR musik! Lyssnar varje dag,  i stort sett hela tiden. Helt beroende på humör kan det variera från rysande OPERA till milda KLASSISKA toner. Allra bäst mår jag dock när det svänger lite i form av mer ROCKIGA toner...Till svängig JAZZ och raspig BLUES fylls kroppen av dess rytmik och jag blir alldeles varm av glädje...Musiken i mitt Liv betyder oerhört mycket.

Det andra valet hamnar på BILEN. För att kunna njuta av att bo som jag gör, "mitt ute i Naturen", krävs det också att ibland få komma bort...Med två mil till närmsta ort är bilen ett "nödvändigt ont" och det perfekta transportmedlet. Min förhållandevis nyinköpta lilla TOYOTA Yaris har blivit en trygghet och en möjlighet i mitt Liv. Dessutom innehåller den en fantastiskt fin STEREO och är fulladdad med njutbara CD-skivor, så färderna blir aldrig på något vis trista...=D

Sista och tredje valet får bli DATORN. Från att tidigare varit en "anti-dator-person" med föga intresse av teknikaliteter är jag nu FAST... Bloggandet med datorns hjälp och allt vad det innebär förhöjer min livskvalité väsentligt. Alla härliga underbara människor man möter här genom sin blogg bereder mig STOR glädje. Att få ta del av andras intressen, idéer och kunskaper genom deras sidor är fantastiskt tycker jag. Det har liksom blivit som helt nya Vänner och man blir glad åt att NI finns. Att man sedan inser att det man SJÄLV skriver tydligen också kan vara av intresse och förnöjelse åt andra gör ju inte saken sämre...=D

Jag utmanar ingen speciell person så här i semestertider, utan var och en som känner lusten att göra en lista över de tre "oumbärliga" tingen är välkommen att göra så!

Trolda - Challenged!

Kommentarer
Postat av: Maria

Datorn betyder mer än man kan tro faktiskt!=)

Postat av: Poppins

Intressant. Jag skulle nog kunna göra samma urval när jag tänker efter. Och även om bilen inte är nödvändig så har jag en djup relation till vår lilla Sockerbit (som den heter).
Ha en härlig dag!

2007-07-12 @ 08:48:24
URL: http://poppinstradgard.blogspot.com
Postat av: pimpim11

Datorn, kameran och sen blir det svårt mycket som slåss om den platesen det blir kanske internetuppkopplingen då.
Jag blir helt ställd när den inte fungerar kram pimpim

2007-07-12 @ 09:29:27
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: EVA

Datorn, kameran och tv:n...tror jag...hihi !
Nu tar jag lite semester, så ha en fortsatt trevlig sommar !
JÄTTEKRAM EVA

2007-07-12 @ 14:05:11
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Anonym

Mitt blir stereon/radion. Radion kan jag inte klara mig utan på jobb, till min kollegas förtret.
Min lilla "Red Pearl" är utbytt till Åudi, jag vill inte vara utan bil. Datorn betyder också mycket för mig, nuförtiden tittar jag nästan aldrig på TV, bara om det är något speciellt som "Morden i Midsummer.
Ha en underbar kväll
kram Lily

2007-07-12 @ 18:52:26
Postat av: Nina på Johangården

Jag skulle nog välja som du... fast smyga med min kamera också, den är ju liksom till för datorn och datorn för den... eller hur :D

2007-07-12 @ 19:01:05
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Anonym

På radion är det förstås de rockigare tonerna som gäller i första hand, blues är inte helt fel i heller. Jag gillar även opera, ovetyrer och en del musikaler. Ska förresten se och höra Cats på Nöjesteatern, premiären fredagen 28 september.
Mjau Lily
^
^
= ' ' =
'

2007-07-12 @ 19:25:04
Postat av: Trolda

Maria; Tack för utmaningen...=D Och visst är det så att datorn betyder mer än man VILL den skall göra...=D
Poppins; Bra val med andra ord...=D "Sockerbiten" - Så SÖTT! =D (min heter Black Pearl...=D)
Pimpim; visst blir man frustrerad när det inte fungerar...=)
Eva; TV-tittandet är högst begränsat här...Kollar iså fall endast på speciella program och gärna på dvd-filmer - som skall vara BRA...Ha en fin semester då!=D
Lily; Tänk att vi tycker nästan samma...=D Jag lyssnar också mycket på RADIO skall jag tillägga - på jobbet och morgonen..."Red Pearl"..=D Garanterat en Syster till "Black Pearl" så....=D TV-tittande blir det också endast vid speciella program...(igår blev serien dock undanskuffad av friidrotten...)Ha en fin kväll du också =D Och DU!!! vilken SÖT Katt du "ritat"....=D
Nina på Johangården; Visst tillhör KAMERAN datorn...Det INGICK liksom i hela "kittet"....=D
Trolda - Godkvällskramar =D

2007-07-12 @ 20:05:40
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Trolda

Lily; Vad kul att gå på musikal! Cats skall ju vara OERHÖRT bra =D
Trolda - mjauuu=D

2007-07-12 @ 20:07:02
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Inga M

Visst är det lite knepigt att tekniska saker kommit att bli så viktiga. Jag skulle verkligen önska att det inte var så, men vi lever ju i nutiden trots allt.

2007-07-13 @ 09:05:06
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

Inga; Jag antar att man får anpassa sig...=D
Trolda - godmorgon!

2007-07-14 @ 09:04:45
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback